מבזקיםפוליטי / מדיני

סערה פוליטית בעקבות חשיפת ימ"ר ש"י על תלונות שווא נגד מתנחלים

בדיון בועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון בראשות חבר הכנסת צבי סוכות מהציונות הדתית חשף מפקד ימ"ר ש"י אבישי מועלם נתונים על טענות לאלימות מתנחלים ואמר: "יש עליה של תיקים ותלונות מצד פלסטינים ואנרכיסטים. 191 תיקים נפתחו, מתוכם 50% תלונות שווא" כלפי פעילי ימין: "רוב התלונות הן מכוונות, של ארגוני שמאל קיצוני שנמצאים בכלל בתל אביב. הנזק הוא תדמיתי לכלל מדינת ישראל".

יושב ראש הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב: "מה למען ה׳ גורם לאנשים לשבת בבית קפה, לדווח באופן שקרי ולהמציא בדיות על אלימות של מתיישבים שמסכנים חייהם מול אויב ערבי באופן יומיומי ולפגוע במדינת ישראל? מאיפה הרוע הזה?". יושב ראש הועדה חבר הכנסת צבי סוכות הוסיף: "בזמן מלחמה מה שהם עוסקים זה בלהטריל ולשגע את המערכות ולשלוח כוחות לחינם. ככה נולדו הסנקציות. זה ביזיון".

חברת הכנסת לימור סון הר מלך כתבה: "תראו מה זה. בחודשים האחרונים מתנהל פה קמפיין מתועב של אלימות המתנחלים. ארגוני שמאל קיצוני שמפעילים חברי כנסת בועדות הכי רגישות בכנסת נגד המתיישבים החלוצים. ומה מתברר? הם משקרים (כרגיל). ארגונים של אנרכיסטים מגיעים ומעלילים על חלוצי ההתיישבות בבקעה ודרום הר חברון וגורמים נזק קשה לישראל בזירה הבין לאומית. מקווה מאד שכוחות הביטחון ישקיעו את האנרגיות במעצר אותם אנרכיסטים וירחיקו אותם ממוקדי ההתיישבות. זו הדרך היחידה לשקט בגזרה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש מועצת הר חברון הנכנס אלירם אזולאי הבהיר: "יחד נילחם בתופעה ונכניס את האנרכיסטים לכלא עד שתיפסק התופעה לחלוטין. אנו קוראים לתושבים להמשיך לדווח לנו מהשטח. צוות מחלקת קרקעות יגיע לאירועים ויסייע ככל הניתן. חשוב לנסות ולתעד את האירועים בזמן אמת ככל הניתן, וכמובן להגיש תלונה במשטרה לאחר האירוע כדי לסייע בהרשעת הפעילים. המועצה תעניק רשת בטחון לתושבים. יחד נדאג לביטחון תושבינו".

מבקר התקשורת חנן עמיאור כתב: "אם היתה בישראל תקשורת, השערוריה המגעילה הזו היתה על סדר היום. היא לא. כי אין בישראל תקשורת. רק תעמולה ברמה נמוכה. כזו שנראה שכבר ויתרה על אמון הציבור בה". הפובלציסט בנימין שינברג כתב: "כל היום מפמפמים לנו על 'אלימות המתנחלים בהר חברון', ואז מגיע מפקד ימ"ר ש"י ופשוט מפוצץ את הבלון".

ועדה - כנסת
צילום: דוברות הכנסת

Back to top button