מבזקיםפוליטי / מדיני

משה גפני על שכר המורות החרדיות: ״נעשה פה עוול שלא יסולח״

מליאת הכנסת דנה בשעה זו (שלישי) בקריאה השנייה והשלישית בהצעת חוק התקציב הנוסף לשנת 2024 ובהצעות חוק נלוות לו. הדיון בהצעות החוק הינו משולב, צפוי להימשך אל תוך הלילה ועד מחר בשעה 12:00 בצהריים, אז יחל שלב הסיכומים וההצבעות. את הצעות החוק הציגו יושבי ראש הוועדות הרלוונטיות (כספים, עבודה ורווחה ובריאות) שהכינו את ההצעות לקראת הקריאה השנייה והשלישית.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני: "אני רוצה לדבר על דבר רגיש כי יש לי מחויבות כלפי המורה בשדרות שהיא אישה חרדית והיא רואה שהחברה שלה בחינוך הממלכתי מקבלת אופק חדש והמשכורת שלה גבוהה יותר, והיא שואלת אותי למה אני לא מקבלת ככה "אם היא הייתה מורה במקום אחר מישהו היה מעז לומר מילה? אתם לא רוצים חינוך חרדי? תגידו! אבל יש חינוך חרדי בחוק בסעיף 3א ומשרד החינוך, המשפטים והאוצר עוברים על החוק. למה לא משלמים להם?"

"אני יו"ר ועדת הכספים שצריך להביא את התקציב לאישור וגם חבריי לסיעה שמתמרמרים על זה צריכים להצביע בעד. נעשה פה עוול שלא יסולח ואני אמשיך להיאבק על זה שיקבלו משכורת שווה. לא יכול להיות אחרת. למה צריך להיות כאלה רשעים כלפי אותם מורים? אז מה אם הם מורים בחינוך חרדי?!". הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״אבל יש חינוך חרדי בחוק. משרד החינוך, המשפטים והאוצר עוברים על החוק. שידעו כולם – שנעשה פה עוול ואני אמשיך להיאבק שיקבלו משכורת שווה על עבודה שווה. למה צריך להיות רשעים כלפי המורים והמורות האלו בחינוך העצמאי או התורני?". אמר גפני לסיום.

יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ ישראל אייכלר: "העובדה היא שיש קמפיין תקשורתי אגרסיבי שמורים ומורות בחינוך החרדי שעושים את אותה עבודה כמו כל מורה אחר לא יקבלו את האופק החדש רק משום שהם חרדים. הצרה היא שהממשלה כן רוצה לעשות את ההעשרה הזו אבל פקידים מסוימים לקחו לעצמם את הבעלות על חינוך מחדש של העם היהודי יש פה עניין של גזל, עושק ועוול. אנו מוחים על כך ולא נאפשר את זה. העם בחר בכנסת ובממשלה והיא צריכה להחליט ולא להפלות ילדים בחינוך החרדי משאר ילדי ישראל".

יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ יונתן מישרקי: "מתוך אחריות בזמן מלחמה אנו נצביע בעד התקציב הזה. הבאנו תוספת תקציב מתוך הבנה שעם ישראל זקוק לזה בעת הזו. יחד עם זאת, לא נוותר על הדרישה בעניין האפליה ואי מתן התקצוב למורות בחינוך החרדי. נעמוד על כך שהמורות שלנו יקבלו מה שמגיע להן בדין. אין בתקציב הזה לא כספים קואליציוניים ולא אופק חדש"

משה גפני - אמיר אוחנה
צילום: נועם מושקוביץ / דני שם טוב, דוברות הכנסת
משה גפני - אמיר אוחנה
צילום: נועם מושקוביץ / דני שם טוב, דוברות הכנסת
צילום: נועם מושקוביץ / דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button