חדשות הארץמבזקים

שריפה פרצה בדירה בשכונת רחביה בירושלים, בת 85 ובן 50 נפגעו בינוני

שריפה פרצה הערב (שישי), טרם כניסת השבת, בדירה בקומה ראשונה בבניין מגורים בן שלוש קומות ברחוב קק"ל הנמצא בשכונת רחביה בירושלים. ארבעה צוותי כיבוי חילוץ והצלה מתחנות מרחב "האומה" הוזעקו למקום והחלו לטפל באירוע. הצוותים חדרו למבנה הבוער ואפוף העשן, והחלו בסריקות לאיתור לכודים במקביל לפעולות הכיבוי.

בתוך זמן קצר, איתרו לוחמי האש באמצעות ציוד טרמי יעודי, לכוד מבוגר בדירה והוא חולץ לטיפול מד"א. במקביל, צוותים נוספים המשיכו בסריקות ובאחד מחדרי הבית אותרה אישה מבוגרת מוגבלת בתנועה, כשהיא לכודה ועל סף איבוד הכרה. לוחמי האש חיברו את האישה למערכת נשימה מיוחדת, וחילצו גם אותה לטיפול מד"א.

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי ופינו לבית החולים הדסה עין כרם, את האישה כבת 85 עם כ-18% כוויות בגפיים, ולאחר ששאפה עשן, ואת הגבר כבן 50 לאחר שאיפת עשן, שיניהם במצב בינוני.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

זמן קצר לאחר חילוץ הלכודים, השיגו צוותי כבאות והצלה שליטה בשריפה.

בכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים נפתחה חקירה לבירור נסיבות פרוץ השריפה.

רשף אבירם כהן מפקד משמרת בתחנת האומה שפיקד על האירוע סיפר: "דווח לנו ע"י משל"ט מחוז ירושלים, על שריפה במבנה ברחוב קק"ל עם חשד ללכודים. הגענו לדירה נעולה שבקע ממנה עשן ולהבות. פרצנו את דלת הדירה, ובסריקות שביצעו לוחמי האש בתוך הדירה הבוערת, איתרנו שני לכודים, זוג מבוגרים כשהם על סף איבוד הכרה ומיד חילצנו אותם לטיפול רפואי. אין לי ספק, שאלמלא התגובה המהירה והמקצועית של לוחמי האש, והחתירה למגע עם הלכודים למרות הסיכון הרב, מצבם של הפצועים היה קשה ביותר".

שריפה בירושלים - שריפה בדירה
צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים
שריפה בירושלים - שריפה בדירה
צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים

Back to top button