לבנוןמבזקים

צפו: כך נראית התכנית של ארגון חיזבאללה לכבוש את ערי הצפון

בסרטון ששודר בערוץ אל מיאדין המזוהה עם ארגון הטרור חיזבאללה תחת הכותרת "תסריט ההתקדמות של חזבאללה לעבר הגליל", נחשפת תוכנית חיזבאללה המתוארת בפרטים לכיבוש ערי הגליל העליון.

על פי התוכנית, חיזבאללה הכשיר 5,000 לוחמים של כוח רדואן (הנוח'בה של חיזבאללה), כאשר קבוצה ראשונה תגיע אל נהריה ותשתלט על היישוב, קבוצה שנייה תשתלט על היישוב שלומי וקבוצה שלישית כבר תתקדם יותר לעומק וכפרים ויישובים נוספים בהם: כפר בענה, דיר אל אסד ומגד אל-כרום. כשהמטרה היא למעשה שליטה לכל אורך כביש 85 שתייצר הפרדה בין הים התיכון לבין צפת והרי הגליל. במקביל הארגון יבצע ירי של מאות טילים על מנת לאפשר לכוחות לחצות את הגבול ולחדור לשטח ישראל.

נבהיר כי מדובר בתוכנית מוכרת וישנה שכבר פורסמה בעבר. יש מי שטוענים שחמאס העתיק את תוכנית חיזבאללה לדרום ויצא למתקפת הפתע ב-7 באוקטובר. בתחילה אף נטען כי חיזבאללה הביע זעם על כך שחמאס "מימש" את תוכניתו שכן כעת הוא איבד את גורם ההפתעה ולא יוכל לממש אותה בצפון הארץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מיותר לציין כי מאז ה-7 באוקטובר כוחות חי"ר גדולים של צה"ל נמצאים באזור בכוננות עליונה ופועלים באופן אינטנסיבי בכל גזרת הצפון. חיזבאללה מודע היטב ליכולות של צה"ל וברור לו שלא יוכל לשחזר את הפעולה שחמאס ביצע ב-7 באוקטובר. בכל מקרה, בדרג הצבאי והמדיני בישראל נחושים לדחוק את ארגון הטרור חיזבאללה מעבר לליטני אם בדרך דיפלומטית או צבאית על מנת להחזיר את התושבים בצפון שנעקרו מבתיהם.

צילום: ערוץ אל מיאדין

Back to top button