חדשות חוץמבזקים

מצרים הצניחה חבילות סיוע מעל שמי צפון רצועת עזה – צפו בתיעוד

הפיקוד הכללי של הכוחות המזוינים במצרים הורה היום (שבת) להכין מטוסי תובלה צבאיים עמוסים בטונות של אספקת מזון וצרכים הומניטריים דחופים כדי להקל על הסבל שחווים תושבי רצועת עזה בעקבות המלחמה. המטוסים הצניחו מעל שמי צפון רצועת עזה את חבילות הסיוע.

ההנחייה ניתנה על ידי עבד אל-פתאח א-סיסי, נשיא הרפובליקה והמפקד העליון של הכוחות המזוינים, שהדגיש כי "מצרים תמשיך לתמוך באחים הפלסטינים ולשלוח סיוע הומניטרי דחוף על מנת לענות על הצרכים הבסיסיים של העם הפלסטיני."

בתוך כך, שר החוץ המצרי, סאמח שוקרי קרא להפוגה בעזה לפני החודש הקדוש, כלשונו של הרמדאן שצפוי להתחיל בסביבות ה-11 במרץ. השר המצרי הדגיש כי הפעולות הצבאיות בתקופת הרמדאן לא ישפיעו רק על אזרחים בעזה ובגדה אלא ייצרו אווירה מתוחה בעולם הערבי והמוסלמי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אני מאמין שכולם מכירים בכך שהכרחי להגיע להפסקת אש לפני הרמדאן הן לביטחון הפלסטינים והן בשל האופי הדתי", אמר שוקרי לסוכנות החצי הרשמית של אנאדולו ביום שישי בדרום טורקיה, שם השתתף בכנס הדיפלומטיה של אנטליה.

"קהיר קוראת להפסקת אש מיידית", אמר שוקרי והוסיף: "אנחנו עובדים על זה, ונמשיך לעשות כל מאמץ. דיון על תוכנית שתאפשר לישראל לבצע פעולות צבאיות תוך הבטחת בטיחות האזרחים אינה ראויה", הדגיש.

פורום הדיפלומטיה של אנטליה מארח נציגים מ-147 מדינות ברחבי העולם. על פי מקורות דיפלומטיים, קרוב ל-4,500 משתתפים, כולל 19 ראשי מדינות, 73 שרים ו-57 נציגים בינלאומיים, השתתפו בפורום השנה.

צילום: הכוחות המזוינים של מצרים

תגובה אחת

Back to top button