חדשות הארץמבזקים

ארגון בצלמו הגיש תלונה נגד שופט העליון כבוב – להשעותו מיידית

לאחרונה נחשף בסדרת פרסומים בכלי התקשורת כי שופט העליון חאלד כבוב התראיין לכלי תקשורת בניגוד לכללי האתיקה, סעד בבית קפה עם פוליטיקאי ואף השתתף בהשקות משרדים וחברות. בעקבות זאת הגיש ארגון זכויות האדם בצלמו תלונה כנגד השופט כבוב. שי גליק מנכ״ל בצלמו מסר: "על השופט כבוב להשעות את עצמו מידית עד לסיום החקירות נגדו. לצערי הוא לא מבין את רחשי הציבור ולכן נבוא אליו להגיש לו את מכתב ההתפטרות בשבוע הקרוב".

בארגון בצלמו טענו כי השופט חאלד כבוב התראיין לעיתונאי הארץ בניגוד לכללי האתיקה הקובעים כי לשופטים אסור להתראיין לתקשורת, כך למשל בסעיף 39 ג נכתב: "שופט יימנע מהופעה או מריאיון באמצעי התקשורת" וכך סעיף 40 ב: "שופט שעיתונאי פנה אליו לקבלת תגובה יפנה את העיתונאי לדוברות בתי המשפט".

עוד נטען בתלונה כי נחשף שהשופט כבוב נפגש בבית קפה ביחד עם ראש עריית תל אביב רון חולדאי ודן עמו בענייני העירייה ללא גילוי נאות ואף השתתף בהשקות משרדים וחברות בבעלות ילדיו. בעקבות הפרה לכאורה של כללי האתיקה על ידי השופט חאלד כבוב, ארגון זכויות האדם בצלמו פנה במכתב לנציב תלונות הציבור על השופטים בדרישה לקבוע כי הראיון הפר את כללי האתיקה וביקש מחדש שהשופט ישעה את עצמו עד לסיום הליכי החקירה הנוספות שעומדים בפניו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במכתבו כתב מנכ״ל בצלמו שי גליק: "אין חולק שלא היה מדובר גם במקרה חירום שכן מדובר בפרשה מתגלגלת. אין חולק כי זכותו המלאה של כבוד השופט לשטוח את גרסתו ולהגן על שמו הטוב אולם ישנם דרכים. חומרת הדבר גדולה לאין ערוך כאשר גם כך ישנם טענות חמורות ביותר כלפי השופט. אודה לקביעה ברורה שבראיון זה הוא הפר את כללי האתיקה למרות הצורך שלו כמובן להגן על שמו. בנוסף במהלך הראיון הוא בחר לתקוף עיתונאים וארגונים.כמו כן ישיבה בבית קפה לאור יום עם פוליטיקאי תוך דיון בענייני העריייה והשקות משרדים הינם חמורים ביותר. עקב חומרת הדברים אודה שוב לבקשה מהשופט להשעות את עצמו עד לסיום כל ההליכים נגדו".

שופט - חאלד כבוב
צילום: בצלמו
שופט - חאלד כבוב
צילום: אתר בתי המשפט

תגובה אחת

Back to top button