חדשות הארץמבזקים

נתניהו: "נקבע יעדים לגיוס חרדים לצה"ל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (חמישי) הצהרה מיוחדת לתקשורת, במהלכה הוא צפוי להתייחס לאירועים הפוליטיים והדיון סביב חוק הגיוס – זאת בעקבות הצהרתו של שר הביטחון יואב גלנט אמש, אשר קרא לממשלה להגיע למתווה מוסכם לגיוס החרדים.

נתניהו אמר, "בראשית דבריי אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות הנרצחים בפיגוע בעלי, ה' יקום דמם. מאז תחילת המלחמה חיסלנו 400 מחבלים ביו"ש, הקרב עדיין בעיצומו והוא גובה מחירים כבדים" אמר נתניהו. "מאז תחילת המלחמה אנחנו מנהלים 2 מערכות – המערכה הצבאית נועדה לחסל את החמאס, להשיב את חטופינו, המערכה המדינית נועדה לתת למערכה הצבאית לתת את המשאבים הללו".

ראש הממשלה הוסיף, "מזה חמישה חודשים אני פועל מול מנהיגי העולם להביא לחופש פעולה לכוחות הביטחון" הוסיף. "אני מחויב לשמור על האינטרסים הקיומייים שלנו, והלחצים הבינלאומיים עלינו הולכים ומתגברים. היום אני הודף יחד עם חבריי להדוף את הלחצים הבינלאומיים לסיים את המלחמה. המאמצים שלנו נושאים פרי בזירה המדינית החשובה ביותר, בארה"ב. במחקר שהתפרסם בהאוורד התפרסם ש-82 אחוזים תומכים במדינץ ישראל, וזה נותן לנו כוח לפעול עד לניצחון המוחלט".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על המלחמה בעזה אמר: "ניצחון על החמאס מחייב את חיסול גדודי החמאס ברפיח, ובמקביל עושים מאמץ להשיב את חטופינו. אני דורש לדעת מראש את שמות כל החטופים שיהיו במתווה, טרם קיבלנו. ומוקדם מדי לומר אם נשיג בימים הקרובים מתווה שחרור נוסף. אבל דבר אחד ברור – לא נתקפל מול הדרישות ההזויות של חמאס, כי אם נעשה זאת פשוט לא נהיה כאן. אנחנו נחושים להחזיר את כולם עם או בלי מתווה".

"אנחנו משיגים את מטרות המלחמה בזכות גבורת לוחמינו והאחדות בתוכנו. לאחרונה האחדות התבטאה בצורה חסרת תקדים בכנסת, 99 ח"כים נענו ליוזמה להצביע נגד תכתיב בינלאומי שיכפה עלינו הקמת מדינה פלסטינית. כשאנחנו עומדים יחד אנחנו מאוד חזקים. מתחילת המלחמה אנחנו מגלים אחדות נפלאה בשדה הקרב ומחוצה לו, וחייבים להמשיך באחדות הזו".

נתניהו התייחס לשוויון בנטל "ברוח זו, אני בטוח שבכוחנו להתגבר גם על נושא חלוקת הנטל והגיוס" ציין נתניהו. "ראשית צריך לתגמל את משרתי המילואים, אינני מסכים עם הכוונה להכפיל את שירות המילואים. צהל יכול להמשיך ולגייס מילואים בצווי 8 ככל שיידרש. בנוסף, אני מכין חוק שיתגמל יוצאי צבא באופן דרמטי על ידי מתן הנחות בקרקעות בנגב ובגליל".

"בעניין הגיוס, אני מוקיר עמוקות את לימוד התורה של החרדים, את התגייסותם לאיחוד הצלה. אך לצד זה אי אפשר להתעלם מהתחושה בציבור על הפער בחלוקה בנטל הביטחון – היום גם הציבור החרדי מכיר את הצורך הזה ונכון לשנות את המצב. נקבע יעדים לגיוס חרדים לצה"ל וגם יעדים למימושם. אך דבר אחד ברור – אי אפשר להשיג הסכמה מוחלטת, זה יש רק בצפון קוריאה".

עוד אמר, "בדמוקרטיה יש את הכרעת הרוב, מי שדורש הסכמה מוחלטת לא ישיג שום הסכמה. בחירות כלליות פירושם הפסקת המלחמה, שיתוק המדינה. הממשלה לא תוכל לקבל החלטות בעניין החטופים וחיזבאללה. בחירות כלליות תוך כדי המלחמה פירושן תבוסה לישראל, זה החלום של סינוואר, נסראללה ואיראן. הם רק מחכים לזה. אני בטוח ששר הביטחון מודע למשמעות של בחירות כלליות והסכנה למדינת ישראל".

בסיכום דבריו אמר ראש הממשלה,"זה הזמן להסכמות בתוכנו. יחד איתכם אומר למנהיגי העולם אל תטעו בנו, אנחנו נחושים להילחם עד הסוף, לניצחון המוחלט" סיכם. "למען כל נופלינו והבטחת עתידנו, יחד נילחם ויחד ננצח".

בנימין נתניהו לעמ
צילום: בנימין נתניהו לע"מ

Back to top button