כלכלהמבזקים

אושר מתווה יבוא "מה שטוב לאירופה טוב לישראל"

ועדת השרים ליוקר מחייה אישרה את המתווה של שר הכלכלה ניר ברקת: בקרוב ניתן יהיה לייבא לישראל כל מוצר שמשווק באירופה | ברקת: ״יום היסטורי – על הדבר הזה נבחרנו״

ועדת יוקר המחייה בראשות ראש הממשלה אישרה לפני זמן קצר (חמישי) את הרפורמה של שר הכלכלה ניר ברקת ״מה שטוב לאירופה טוב לישראל״. משרד הבריאות הסכים באופן היסטורי למתווה של השר ברקת שקובע כי ניתן יהיה לייבא לישראל מוצרים שמשווקים באירופה באופן חופשי. כעת לאחר האישור של ועדת השרים, יעלה תזכיר החוק בשבוע הבא ויתחיל הליך חקיקה מהיר בכנסת. הצפי הוא שהחקיקה תושלם במלואה עד תום מושב החורף (עד חודש אפריל 2024).

רפורמה ״מה שטוב לאירופה טוב לישראל״ שיזם שר הכלכלה ניר ברקת מבטלת את הצורך בתקנים ישראלים ומאפשרת לייבא ארצה כל מוצר שמשווק באיחוד האירופאי. כחלק מהרפורמה עבר החוק שקובע קנס של עד 100 מיליון ש״ח למי שיפגע בייבוא המקביל. בנוסף, עבר בחודש ינואר 2024 החוק שמסדיר את הליך הכניסה של סחורות לישראל, כך שכעת מכולות סחורה לא יתקעו בנמלים ולא יחוייבו לעבור המכון התקנים. במקום זאת, יוכלו היבואנים להכניס סחורה על בסיס הצהרה בלבד ישירות למדפים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הכלכלה ניר ברקת: ״זהו יום היסטורי. אני מברך את רה״מ והשרים על התמיכה ברפורמת מה שטוב לאירופה טוב לישראל. במשך עשרות שנים מנסים לפתור את בעיות יוקר המחייה בישראל, ובפעם הראשונה יש פה טיפול יסודי ושינוי מבני של השוק הישראלי ופתיחה אמיתית של תחרות. רק תחרות אמיתית תוריד מחירים ותבטל את השליטה של המונופולים בצרכנים. כי מה שטוב לאירופה – טוב לישראל״.

שר הכלכלה - ניר ברקת
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת- עדינה ולמן

Back to top button