מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בקריאה ראשונה: ארוסות של חללי צה"ל יזכו לתגמולים

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק משפחות חיילים שנספו במערכה של חבר הכנסת אופיר כץ וקבוצה של חברי כנסת נוספים. בהצעה תמכו 16 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר להמשך דיון בוועדת העבודה והרווחה.

בהצעת החוק מוצע לקבוע כי מי שהייתה מאורסת לנספה ביום מותו גם אם לא גרה עמו, והוכיחה שהייתה להם כוונה להינשא בהתאם לתנאים המפורטים בהצעת החוק, תהיה זכאית לתגמול חודשי לתקופה של חמש שנים ממועד פטירת הנספה – בדומה לתגמול החודשי לו זכאית אלמנה ללא ילדים.

כמו כן מוצע לקבוע כי ארוסה תהיה זכאית להטבות נוספות לפי חוק משפחות חיילים שנספו במערכה כמפורט להלן: הטבות רפואיות, טיפולים פסיכולוגים וסיוע במימון לימודים אקדמאים. עוד מוצע לקבוע כי ההוראות האמורות יחולו גם על ארוסות של נפגעים שנפטרו כתוצאה מפגיעת איבה. מוצע כי תחילת ההסדר תהיה לגבי ארוסות של נפטרים מפגיעת איבה ונספים שמועד פטירתם הוא ביום 7 באוקטובר 2023 או לאחריו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "האירוסין הם הצהרת כוונות ברורה ומחייבת להקמת בית משותף ולחיים משותפים ועל משרד הביטחון לראות בהם כתנאי מספק באותו האופן שבו קיום משק בית משותף ללא נישואין הוא כיום תנאי מספק עבור בני ובנות הזוג של החיילים והחיילות שנספו במערכה. על כן, מוצע להכיר במי שהיה מאורס לנספה כזכאי לזכויות לפי חוק משפחות חיילים שנספו במערכה וזאת לתקופה של חמש שנים ממועד פטירת הנספה".

עומדים דום - מליאת הכנסת - כנסת ישראל
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button