מבזקיםפוליטי / מדיני

העלאת גיל הפטור אושרה בועדת החוץ והביטחון

הצעת חוק שירות הביטחון אושרה לפני זמן קצר (שני) בועדת החוץ והביטחון ותעלה להצבעה במליאת הכנסת ביום רביעי. הצעת החוק שעברה כוללת שינוים רבים בהשוואה לחוק שהוגש על ידי משרד הביטחון. שינוים שיטיבו עם הלוחמים ויגנו על זכויותיהם ועל יכולת הפיקוח של הוועדה.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין אמר: "הטעות הגדולה ביותר היא לקשור בין הארכת גיל הפטור, שהיא צורך קריטי ומידי למערכת לבין חוק הגיוס הכללי, שהטיפול בו חשוב אך לא יפתר בפרק זמן קצר. אין שום תרחיש בו מה שמדינת ישראל לא הסדירה במשך דורות, יוסדר בשבוע. לא רק שמדובר במהלך פופוליסטי, אלא שהוא גם מסוכן. מערכת הביטחון צריכה יציבות, ודאות ושקט כדי להמשיך את העבודה המקצועית שחיילנו מוציאים לפועל במהלך הלחימה.״

״בניגוד לבקשת משרד הביטחון והצבא, החוק תקף עד סוף יוני ולא עד לסוף השנה, וכולל חובת דיווח על כמות המגוייסים והסבר מדוע. כמו כן, נוספו הטבות משמעותיות לחיילים שהחוק חל עליהם. אין חולק על כך שהצרכים המבצעיים של צה"ל דורשים את הגדלת הצבא, וכך גם יהיה – מכל מהגזרים תהיה הירתמות גדולה יותר והזכות לשרת בצבא תהיה מנת חלקם של חלקים רחבים הרבה יותר. בחוק הגיוס נטפל בזמן הנכון, ובדרך הנכונה.״ הבהיר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף כי ״עלינו לדאוג ללוחמים ולחיילים. המשימה שלנו היא להילחם על השקט שלהם. אנחנו צריכים לדאוג לספק להם שקט כלכלי, בדמות מענקים ותוספות כספיות ואנחנו צריכים לדאוג לעסקים שלהם ובעיקר, לדאוג למשפחות שלהם. המדינה צריכה לחבק את מי שנשארים לגדל את הילדים בזמן שבן או בת הזוג מגויסים ונרתמים למאמץ המלחמתי. זו גזרת הלחימה שלנו".

הצח העלאת גיל הפטור - נוסח 26.2
ועדת החוץ והביטחון - יולי אדלשטיין
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button