מבזקיםפוליטי / מדיני

בעקבות ההדלפות: החלטת ועדת האתיקה בנוגע לח״כ גלעד קריב

ועדת האתיקה: יש למצות את ההליך הפלילי מול קריב ורק אחרי זה הליך אתי. זאת במענה לתלונה להרחקת קריב מהכנסת בעקבות ההדלפה החמורה מישיבה מסווגת. לפני שבוע נחשף כי חבר הכנסת גלעד קריב שאיננו חבר בוועדת חוץ וביטחון אלא רק ממלא מקום, בחר לקחת פרוטוקולים של דיוני וועדה חסויים, למרקר אותם ולהעביר אותם לתקשורת. מדובר בעבירה פלילית חמורה ביותר של הדלפת מידע בטחוני והוצאתו לאנשים לא מורשים.

מי שחשף את הדבר היה קצין הכנסת שבדק לעומק את המקרה. בעקבות כך פנה יו"ר הכנסת בדחיפות ליועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית נגד מר קריב. ארגון בצלמו פנה אף הוא הן לקצין הכנסת ולוועדת חו"ב למנוע כניסה מהמדליף לוועדת מסווגות בשל כך שלא ניתן לסמוך עליו יותר שלא ידליף והן בתלונה לוועדת האתיקה, להרחיק אותו מהכנסת בשל חומרת דבריו. במכתב שהתקבל הערב על ידי יו"ר הוועדה ח"כ ינון אזולאי נכתב שהוועדה החליטה שהעניין כעת נמצא במישור הפלילי.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: ״מקומו של מר קריב בכלא ליד חברו הטוב עופר כסיף שהוא הגן עליו בנחרצות בכנסת.שניהם בוחרים בשעה הכי קשה של האומה לפגוע בה. כנגד מר קריב ישנם כעת לפחות שני תלונות הן על ההדלפה הלא אחראית, והן על טענה למרמה והפרת אמונים בשל כך שפעל להעברת מיליוני שקלים לעמותה שהוא חבר בה בזמן שהוא היה חבר כנסת וחבר העמותה בלי לגלות ובלי לתת גילוי נאות. בכוונתינו לפעול להסרת חסינותו ולהעמידו לדין פלילי בקרוב.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
החלטת ועדת האתיקה קריב המדליף
גלעד קריב - מהומה בוועדת החוקה
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button