מבזקיםתנועה ותחבורה

מחברים את העוטף: מתחילות העבודות להרחבת הכביש מנחל עוז לערבה

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן, קיים היום (ראשון) ישיבת מעקב במועצה האזורית שדות נגב, יחד עם הצוות המקצועי וראש המועצה תמיר עידאן, במטרה לעקוב מקרוב אחר ההתקדמות של פרויקטים תחבורתיים בתחומי המועצה. זאת בהמשך לביקור המקצועי שקיימה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב במקום. במהלך הישיבה, בישר בן-זקן כי בימים אלו מתחילות העבודות להרחבת כביש 25, המוביל מגבול רצועת עזה סמוך לנחל-עוז דרך הנגב הצפוני, עד לצומת הערבה – כביש הרוחב הארוך ביותר במדינת ישראל. בנוסף, בהנחיית השרה רגב, יוסט תקציב של 100 מיליון ש"ח לטובת קידום זמינות של העבודות לשדרוג כביש 293 מצומת בית-הגדי לכיוון בית-קמה, שיחלו במהלך השנה הקרובה.

במהלך ישיבת המעקב הוצגה ההתקדמות בשורה של פרויקטים בתחומי המועצה, ביניהם התכנון הראשוני לכביש עוקף נתיבות, שצפוי להסתיים בסוף השנה, בניית קיר אקוסטי לקיבוץ סעד שהעבודות להקמתו יתחילו בעוד כשבועיים, סלילת שבילי אופניים, הקמת כיכר בכניסה ליישוב זמרת כשהעבודות כבר בעיצומן, רמזור חדש בצומת תקומה שיוצב בחודש הקרוב לצד שורת פרויקטים נוספים. בדיון העלה מנכ"ל משרד התחבורה גם את סוגיית השיקום לנזקים שנגרמו במסגרת מלחמת חרבות ברזל, הכוללות שיקום צירים ראשיים בינעירוניים ברחבי המועצה, תוספת של תחנות הסעה ושדרוג של תחנות קיימות. כמו כן, ציין המנכ"ל כי בהנחיית שרת התחבורה מירי רגב יש לצאת לתכנון להקמת הכיכר בכניסה ליישוב החדש אופיר. בן זקן ביקש מראש המועצה להגיש מפת תעדוף לכבישים החשובים יותר לתושבי המקום, על מנת שיוכלו להתחיל מהם את עבודות לקרצוף וריבוד הכבישים שנפגעו, בתוך הישובים מעבר ל-7 ק"מ מהגבול.

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן אמר: "אני שמח על שיתוף הפעולה של המועצה עם משרד התחבורה. כפי שאתם יודעים ומרגישים, יש לכם דלת פתוחה במשרד התחבורה, ובלשכת השרה רגב שעל פי הנחייתה נמשיך לקדם ככל האפשר את השיקום של כל יישובי עוטף ישראל גם מעבר ל-7 קילומטרים. החוסן שלכם משליך על כל מדינת ישראל". ראש מועצת שדות נגב תמיר עידאן הוסיף: "אני מבקש להודות לשרת התחבורה מירי רגב ולמנכ"ל משה בן זקן, על ההשקעה הרבה שלהם בתחומי המועצה בנוסף לעבודות השיקום. מה שמשרד התחבורה עשה כאן בחודשים האחרונים לא עשו כאן חמישים שנה. אין ספק שתשתיות תחבורה טובות יסייעו לעשות את השינוי במקום".

ישיבת צוות - עוטף עזה
צילום: דוברות משרד התחבורה
ישיבת צוות - עוטף עזה
צילום: דוברות משרד התחבורה
ישיבת צוות - עוטף עזה
צילום: דוברות משרד התחבורה
ישיבת צוות - עוטף עזה
צילום: דוברות משרד התחבורה

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button