מבזקיםמשפטי/פלילי

בית המשפט פסק: ערבי שתקף יהודים בירושלים יפצה אותם ב-900 אלף ש"ח

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק, בהיעדר הגנה, כי ערבי שתקף לפני כשלוש שנים בירושלים שני יהודים, תוך שהוא מנסה לדרוס אותם ברכבו ומיידה לעברם אבנים, יפצה אותם בסכום של כ- 900,000 ש"ח. המחבל נעצר על ידי המשטרה, הוגש נגדו כתב אישום והוא הורשע, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של איומים ממניע גזעני, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ומעשה טרור של ניסיון לחבלה חמורה בנסיבות מחמירות. בחודש מרץ 2022 נגזרו עליו 30 חודשי מאסר בפועל, לצד עונשי מאסר על-תנאי וכן פיצוי בסך 12,000 ש"ח לנפגעי העבירה. המחבל ערער על עונשו לבית המשפט העליון שאף החמיר את עונשו וגזר עליו 35 חודשי מאסר בפועל.

לאחר גזר הדין הגישו נפגעי העבירה תביעה אזרחית נגד המחבל באמצעות עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו. בתביעה פירט אודות הנזק שנגרם לידו של הצעיר כתוצאה מפגיעת האבן בה. בנוסף, פירט עורך הדין אודות הכאב והסבל שחוו, ועדיין חווים, הצעירים, בעיקר במישור הנפשי, בעקבות הטראומה שחוו. במסגרת התביעה ביקשו הצעירים מבית המשפט להשית על המחבל גם פיצויי עונשים, בשל העובדה כי המחבל גרם להם את הנזקים מתוך מניע גזעני-לאומני (טרור).

עו"ד אופיר שטיינר ברך על החלטת בית המשפט ואמר: "התביעה האזרחית היא כלי משלים, במקביל להליך הפלילי, במסגרתה התוקף נדרש לשאת באחריות הכלכלית לנזק שגרם. בתיק חמור זה נוצר נזק לגוף ונזק לנפש. טוב עשה ביהמ"ש שקיבל את התביעה ואישר את הן את הפיצויים בעבור הנזק, והן את הפיצוי העונשי שהתבקש משום היות המעשים מתוך מניע גזעני-לאומני".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נזכיר, כי בחודש אפריל 2021 נסע המחבל ברכבו יחד עם חבריו, באזור ירושלים, כשהוא וחבריו תרים אחר אזרחים יהודיים אותם יוכלו לתקוף. כשהבחין בצעיר הראשון מבין השניים – בחור ישיבה צעיר, בעל חזות יהודית-חרדית- האיץ את רכבו לכיוונו במטרה לדרוס אותו, אך העציר חמק הצידה. המחבל סובב את רכבו והתקרב אליו בשנית עם הרכב, תוך שהוא נוסע בקרבת הצעיר באיטיות. אז, פתח חברו את דלת הרכב, והשליך בחוזקה, לעבר הצעיר. האבן פגעה בידו של הצעיר החרדי. כתוצאה מכך נשברה ידו והוא נזקק לקיבוע בסד גבס ולשיקום ממושך. בהמשך, כשהמחבל וחבריו נוסעים ברכבו של המחבל, באותו האופן ומתוך אותן הכוונות, הבחין המחבל בצעירים בעלי חזות יהודית-חרדית. שוב האט המחבל ואפשר לחברו להשליך אבן לעבר גופם. האבן פספסה רק במעט את גופו של הצעיר החרדי השני.

בית משפט - הרשעה - פסק דין
אילוסטרציה. צילום: freeimages

Back to top button