העולם הערבימבזקים

השגריר הפלסטיני: ישראל הקימה את חמאס, סינוואר הוא הידיד הגדול שלה

חבר המועצה הלאומית הפלסטינית, השגריר אוסאמה אל-עלי אמר בריאיון שהעניק בתוכנית "חדר החדשות" ב-"סקיי ניוז ערבייה" כי "ישראל היא זו שהקימה את חמאס" והכחיש בתוקף את הפרסומים כי תכננה להתנקש בחייו של מנהיג חמאס ברצועת עזה. "יחיא סינוואר הוא הידיד הגדול ביותר של ישראל", אמר.

אל-עלי העניק את הריאיון יום לאחר שעיתון "ידיעות אחרונות" חשף כי השב"כ ביקש את אישור ממשלת ישראל לתקוף את סינוואר חמש פעמים בין 2000 ל-2011, אך ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו התנגד לחיסולו.

אל-עלי אמר בריאיון כי "מאז שנות השמונים, ישראל הגיבה לעצתה של ראש ממשלת בריטניה לשעבר מרגרט תאצ'ר להשתמש באחוות האחים בגדה המערבית כדי להילחם בארגון לשחרור פלסטין. לאחר מכן ישראל השתמשה בחמאס בין השנים 1987 ל-1988 כדי ליצור פלגים בתוך רצועת עזה בשטח השיפוט של הכיבוש הישראלי ".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אל-עלי דיבר בהמשך הריאיון על קציני קישור ישראלים שדאגו לקשר הזה בין חמאס לישראל. הוא ציין כי "כל המלחמות שביצעה ישראל בעזה הן מלחמות חשודות, וכי 99 אחוז מהקורבנות הם אזרחים", והוסיף: "חמאס פעל לטובת ישראל".

הוא תהה: "מדוע חמאס תמיד הגיע להבנות עם ישראל? אסמאעיל הנייה דרש יותר מפעם אחת לשמור על הבנות אלו, וזה לא סתם". לדבריו, הוא קבע שאסור לשום פלג פלסטיני לתקשר עם ישראל, שכן מי שמקבל את ההבנות מכיר בישראל, וכך אמר הנייה תמיד לגבי ההבנות והסכמים מול ישראל.

חבר במועצה הלאומית הפלסטינית אמר כי "חמאס שירת את ישראל כל החיים. הם הפרידו את הגדה המערבית מעזה. זה היה חלום ישראלי, וחמאס מילא את התפקיד הזה והרג 800 פלסטינים".

הוא הוסיף: "ישראל סיפקה לחמאס נשק וכסף, ו"המתנה משמים" לישראל הייתה חמאס. הסיבה לכך היא שהאחים הם האויב הגדול ביותר של אש"ף ואין לנו אויבים חוץ מחמאס וישראל. הסכם אוסלו היה עוין רק את חמאס ונתניהו, ובגלל זה הם הרגו את יצחק רבין".

הוא המשיך ואמר כי "המלחמה בעזה היא נגד אזרחים, לא נגד חמאס, והכוונה לא הייתה לחמאס (…) ישראל הביאה כסף כדי לשלם את המשכורות של מי ששיגרו טילים על ישראל, וכל הראיות לנגד עינינו. ."

אל-עלי אמר לסיום: "אני מכיר היטב את הגבולות בין עזה לישראל. אף חתול לא יכול לעבור ללא ידיעת ישראל (…) מבצע ה-7 באוקטובר היה מתוכנן".

חבר המועצה הלאומית הפלסטינית, השגריר אוסאמה אל-עלי
חבר המועצה הלאומית הפלסטינית, השגריר אוסאמה אל-עלי. צילום: "סקיי ניוז ערבייה"

Back to top button