מבזקיםפוליטי / מדיני

סטרוק: "משרד ההתיישבות מחויב לחיזוק יישובי הצפון ולשיקומם"

שרת ההתיישבות אורית סטרוק קיימה היום (חמישי) סיור מקצועי בצפון כחלק מקידום החלטת הממשלה לשיקום ישובי קו העימות. במסגרת התכנית, המתגבשת בימים אלה, יעסוק משרד ההתיישבות בשיקום הישובים הכפריים, וזאת במתן מענה מיידי לצרכי החוסן הקהילתי של הישובים המפונים, והן בהיערכות ליום שאחרי המלחמה בהיבטים של הכנת התשתיות להחזרת התושבים, שיקום המבנים שנפגעו, הרחבה דמוגרפית של הישובים, וחיזוקם באמצעות מכינות קדם צבאיות וכפרי סטודנטים.

במהלך הסיור נפגשה השרה סטרוק עם יו"ר מועצה אזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות מר משה דוידוביץ' ושמעה ממנו על מצב היישובים שנפגעו ומצב התושבים המפונים. כן קיימה השרה פגישה עם מפקד מרכז העורף בפיקוד צפון תא"ל אלון פרידמן שסקר בפניה את פעילות הצבא מול ראשי הרשויות בצפון, השימור והטיפול בתושבים בתקופת הפינוי והחירום מצד אחד, ואת התכניות וההיערכות לשיקום וקידום האזור ביום שאחרי.

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק: כשרת ההתיישבות הצבתי את חיזוק ההתיישבות הכפרית בצפון בראש מעייני, הכנתי עוד לפני המלחמה תכנית מעשית לחיזוק ושידרוג ישובי גבול הצפון. בעקבות המלחמה והמצב הבטחוני דייקנו את התכנית והתאמנו אותה למצב החדש ואתגריו. בכוונתי לשתף את ראשי הרשויות האזוריות בדיוק והתאמה של פרטי התכנית לצרכים החדשים שנוצרו, ולקדם את התכנית באופן מיטבי בתוך זמן קצר. משרד ההתיישבות מחויב לחיזוק ישובי הצפון ולשיקומם, ויפעיל את כל הכלים והיכולות שברשותו כדי לממש מטרה חשובה זו

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות: "אני מודה לשרה על הביקור במועצה האזורית מטה אשר. פרשתי בפני השרה את כל הקשיים והאתגרים הקשורים למלחמה בצפון, בישובי קו העימות ואת מצבם של המפונים שלנו העקורים מביתם כבר 140 ימים. הדגשתי בפני השרה כי הממשלה לא מבינה את המצב ובפועל אנו חיים בממלכת אי וודאות וללא אופק, תכנית וסיוע. תקציב חיזוק הצפון כבר היה אמור לעבור מזמן והבטחות שהובטחו טרם בוצעו ומומשו".

השרה סטרוק בביקור בצפון
צילום: דוברות השרה
השרה סטרוק בביקור בצפון
צילום: דוברות השרה

Back to top button