חדשות הארץמבזקים

להורים: קורס מקוון חדש ובחינם בנושא הגנה על ילדים ברשת

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – 105 של המשרד לביטחון לאומי יחד עם מערך הדיגיטל הלאומי, משיקים היום (חמישי) קורס להורים בנושא: הגנה על ילדים ברשת. הקורס פתוח לציבור הרחב, ללא תשלום, ומונגש על פלטפורמת קמפוס IL של מערך הדיגיטל הלאומי. הקורס נבנה מתוך מחשבה כי בעידן הנוכחי יש צורך בהבנת הסביבה הדיגיטלית בה הילדים שלנו מבלים שעות רבות, וכך ניתן ללמוד בקורס כלים שימושיים ומיומנויות דיגיטליות להגנה ברשת.

הקורס מעניק להורים כלים יישומיים להגנה על הילדות והילדים ברשת, לזיהוי מצבים של פגיעה ברשת ולמניעת פגיעה, ולחיזוק תפקידם כהורים אקטיביים ומעורבים בחיים הווירטואליים של הילדים. קורס זה הופק על-ידי המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת 105 במשרד לביטחון לאומי יחד עם מערך הדיגיטל הלאומי בעבודה משותפת וממושכת בה שולב צוות מקצועי מתחומי האוריינות הדיגיטלית, החינוך, הבריאות והרווחה. הקורס מיועד להורים לילדים מגיל הינקות ועד גיל ההתבגרות, סבים וסבתות, מדריכים שעובדים עם ילדים ובני נוער, אנשי מקצוע שיש להם ממשק עם ילדים ובני נוער ועוד.

הקורס זמין בפלטפורמת קמפוס IL בשפה העברית. משך הקורס הכולל הוא כשעתיים, והוא מחולק ליחידות לימוד בהן ניתן לצפות בכל זמן נתון מהאתר. לכניסה לקורס:
https://campus.gov.il/course/digitalisrael-gov-ssci-keeping-children-safe-online-he-2021-1

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר: "אני גאה בעשייה הנרחבת והיומיומית של המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת עבור ילדי ישראל ומברך על השקת הקורס החשוב שכל הורה צריך להכיר ולהתנסות בו. מדובר בפעילות המקדמת מניעה והעלאת המודעות לתחום חשוב ומתפתח זה. אני קורא למעורבות והיכרות של ההורים בחיים הווירטואליים של הילדים שלהם."

יושבת ראש האגף האזרחי במטה הלאומי, ד"ר נאוה כהן אביגדור, אמרה: "עמדנו במשימה לאחר עבודה מאומצת שנמשכה כשנתיים, והעלנו לראשונה בישראל, בשיתוף פעולה עם מערך הדיגיטל הלאומי- קמפוס IL, קורס להורים העוסק בנושא של הגנה על ילדים ברשת. אנחנו גאים בהנגשת הקורס לכלל ההורים במדינת ישראל ולציבור בכלל בנושא חשוב זה ומזמינים את כולם להתנסות בקורס, ללמוד ולהעשיר את הידע בעולמות התוכן של הילדים."

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – 105 הוא גוף ייחודי בעולם בהובלת המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל, ושותפים בו משרדי החינוך, הבריאות, הרווחה והביטחון החברתי והמשפטים. בכל מקרה של פגיעה בקטינים ברשת חייגו או פנו בטופס מקוון למוקד 105 לאורך כל שעות היממה.

Back to top button