כלכלהמבזקים

חברת ויסוצקי מגיבה לשר הכלכלה: "הטעיה חמורה, אין אמת בטענתך"

בחברת ויסוצקי הגיבו הבוקר (חמישי) למכתבו של שר הכלכלה ניר ברקת שדרש מהחברה לחשוף את הדוחות הכספיים של החברה לשנים 2022-2023, את נתח השוק של כל מוצר לפי כמות וחלקו מסך ההכנסות, פירוט עלות ייצור כל מוצר, לרבות פירוט אופן הקצאת העלויות השונות ודו"ח מכירות מוצר בחלוקה לשווקים השונים, כולל מחיר ממוצע. זאת בעקבות חשש לאפליית צרכנים ישראלים לרעה וגביית מחיר כפול לעומת צרכנים ערבים, לטענת השר ברקת.

במכתב הבהירה חברת ויסוזקי כי אין לה רצון "להתקוטט אך ברצוננו לדייק ולהביא את העובדות."

בוויסוצקי טוענים כי מכתבו של שר הכלכלה "חשש לאפליית צרכנים ישראלים לרעה, לעומת צרכנים פלסטינים", הינו הטעיה חמורה. "להלן השוואת מחירים בחנות בוואדי ג׳וז ממזרח ירושלים שאותה משרדך הפיץ ובו פריט הקרוי בטעות ״תה ירוק סיני״ במקום שמו המדויק תה שחור 75 שקיקים שנמכר ב13 שקלים לצרכן בעוד שמוצר מקביל של 100 שקיקים נמכר בכ17 שקלים, כלומר מחיר זהה לשקיק! שאר המחירים זהים לרשתות המובילות בישראל, כפי שניתן לראות בטבלה השוואתית המצורפת. אין אמת בטענתך, המספרים מדברים בעד עצמם! חשוב להבהיר כי קביעת המחיר לצרכן אינה באחריות ויסוצקי, על פי חוק." נכתב במכתב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בחברה טענו להפלייה מול חברות אחרות שהעלו מחירים ולא נמצאות ברשימה השחורה: "רשימה ירוקה? נדהמנו לראות שכל החברות המופיעות ברשימה הירוקה העלו מחירים בשנה האחרונה, חלקם אף פעמיים ושלוש. איננו מצליחים להבין מדוע חברה 1 שהעלתה מחיר בינואר 2024 וגם ביוני 2023 וגם במאי 2023 או חברה 2 שהעלתה מחיר בינואר 2024 או ביוני 2023 וכדומה הן ברשימות הירוקות וחברתנו אשר לא העלתה מחיר מאז 2018 נמצאת ברשימה השחורה."

"חשוב להדגיש שמוצרי התה הירוק והתה השחור שהם מרבית עסקי החברה ,לא התייקרו מאז 2012, והם יישארו ללא שינוי גם כעת. עדכון המחיר יכלול אך ורק חליטות וצ׳אי, בעקבות עלייה משמעותית במחירי חומרי גלם, אריזה ותשומות ייצור בשנים האחרונות. שיעור העלייה, יפצה באופן חלקי בלבד." ציינו.

כמו כן אמרו בוויסוצקי כי "חשוב לזכור שבקטגוריית התה אין מכס, אין הגנה, או קדימות למוצר ישראלי. מומלץ לבדוק מה המדינה יכולה לסייע לתעשייה ישראלית על מנת שחברות יוכלו להוזיל את עלויות היצור ולפתח מפעלים מושקעים כמו שלנו, המעסיקים עובדים רבים בגליל וברחבי הארץ."

החברה אף ציינה שהעבירה באופן מסודר לממונה על התחרות את הנתונים שביקש השר. כמו כן נכתב לסיכום כי "בשיחות שנערכו עם מנכ״ל משרדך הבענו הסכמה להצטרף למהלכים שסוכמו עם שאר החברות המופיעות ברשימה הירוקה ואנו עדיין עומדים מאחורי ההבנות עם מנכ"ל משרדך."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

תגובה אחת

Back to top button