חדשות הארץמבזקים

אושר: תוספת של 3,000 שקלים למענק ליוצאות ממקלט לנשים מוכות

מליאת הכניסה אישרה היום (רביעי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק שירותי רווחה בנוגע לזכויות נשים ששהו במקלט לנשים מוכות, של חברת הכנסת פנינה תמנו שטה וקבוצת חברי כנסת. שש חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

החוק הציע להעלות את סכום מענק ההסתגלות, שמשולם לאישה ששהתה במקלט לנשים מוכות בעת יציאתה מהמקלט, מ-8,000 שקלים חדשים ל-11,000 שקלים חדשים. עוד הוצע לקבוע כי בעת היציאה מהמקלט תקבל האישה תוספת למענק בגובה 1,000 שקלים חדשים עבור כל אחד מילדיה הנמצא עימה, ולא רק עבור שני ילדים כפי שקבוע כיום בחוק. כן הוצע לקבוע כי מענק ההסתגלות ישולם לאישה בסמוך ליציאתה מהמקלט, וככל האפשר לפני יציאתה, ובכל מקרה לא יאוחר מ-30 יום ממועד שהוגשה הבקשה לתשלום המענק.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "החוק קובע הוראות שמטרתן לסייע לנשים ששהו במקלט לנשים מוכות לצאת מהמקלט ולשוב לחיות בקהילה. החוק קובע הוראות שונות ובהם תשלום מענק הסתגלות לאישה שעוזבת את המקלט, מתן מעטפת של טיפול וסיוע וכן אפשרות לשהות בדירת מעבר לאחר היציאה מהמקלט. אישה שעוזבת מקלט לנשים מוכות מוצאת את עצמה לעיתים חסרת כל, חסרת קורת גג וחסרת אמצעים כלכליים שיוכלו לסייע לה לבנות את חייה מחדש. בנוסף קיים חשש שאישה ללא מקום מגורים וללא גב כלכלי תאלץ לחזור לבן הזוג הפוגע".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
פנינה תמנו שטה - הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסות

Back to top button