חדשות הארץמבזקים

סוהרים שהושעו עתרו נגד שב"ס: החזירו אותנו לעבודה

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו הגיש היום (רביעי) עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים בבקשה כי יורה לשרות בתי הסוהר להחזיר לעבודתם את לוחמי יחידת כת"ר של שב"ס שהושעו לאחר שנפתחה חקירה כנגדם בעקבות מותו של אסיר במתקן הכליאה בו עבדו.

לאחר האירוע הושעו הסוהרים מיחידתם למספר שבועות והתכוונו לחזור ליחידתם אלא ששב"ס העביר אותם מתפקידם ללא כל הליך שימוע. עו"ד יאדו אמר: "מצטיירת תמונה עגומה של תת יחס מצד השב"ס ללוחמים ולסוהרים, העברה קולקטיבית של לוחמים וסוהרים ותיקים ומצטיינים מתפקידיהם, בלא בירור או שיח מולם אלא בהודעות טלפוניות".

כזכור הלוחמים המשרתים ביחידה מיוחדת בשב"ס נחקרו ושוחררו בתנאים מגבילים לרבות הרחקה מעבודתם לשבועיים וזאת לאחר שנטען שבמהלך אירוע הפרות סדר של מחבלים ביטחוניים בכלא קציעות בדרום, נאלצו אנשי יחידת שב"ס להשתמש בכוח כנגד קבוצת מחבלים. זמן קצר לאחר מכן מת כתוצאה מאירוע רפואי אחד האסירים, מחבל תושב איו"ש שריצה עונש מאסר ארוך, בין השאר בעקבות נשיאת חגורת נפץ שנשא על גופו. המחבל אף הורשע בעבירות ניסיון לרצח, ירי לעבר אנשים, חברות בארגון לא מוכר, קשר לגרימת מוות בכוונה ואימונים צבאיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר השעיה בת מספר שבועות שבו הלוחמים ליחידתם אולם לפני מספר ימים הודיעו להם כי הם מועברים מתפקידם ביחידתם וזאת ללא כל הליך סדור של שימוע כמתחייב בחוק ובפקודת השב"ס. בעקבות ההשעיה פנה עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו המייצג מספר לוחמים לשב"ס בדרישה כי ישיבו את הלוחמים ליחידתם ויקיימו להם שימוע כנדרש.

סוהרים - פיזור אסירים - אגף - בית הסוהר "אשל"
ארכיון. צילום: דוברות שב"ס

Back to top button