מבזקיםמשפטי/פלילי

הנציב קובע: היה על השופט לוודא שביתו לא תעשה שימוש בתמונתו

נציב תלונות הציבור על שופטים, שופט בית המשפט העליון (בדימוס) אורי שהם מתח ביקורת חריפה, בעקבות תלונה שהגיש ארגון בצלמו, על השופט חאלד כבוב מבית המשפט העליון בעקבות פרסום תמונתו במשרדה של בתו, עורכת הדין מרים כבוב-סיקסיק. " ניתן, אפוא, לשער כי פרסום התמונה בחשבונה של הבת נועד לקידום משרדה תוך שימוש בתפקידו של אביה כשופט, דבר האסור בתכלית האיסור על פי כללי האתיקה החלים על שופטים", כתב בהחלטתו הנציב.

כזכור, לפני מספר חודשים נחשף על ידי עיתונאי תאגיד השידור הציבורי "כאן", אבישי גרינצייג, כי תמונתו של השופט כבוב נתלתה במשרדה של בתו. "שופט בית המשפט העליון משמש כפרזנטור עבור משרד עורכי הדין הפרטי של הבת שלו. במשרד יש שתי תמונות ענק של כבוב עם גלימה ופטיש של בית המשפט. אם לא די בכך, השופט כבוב הצטלם על רקע תמונת הענק שלו בפתח המשרד, והתמונה הועלתה לצורך יח״צ של המשרד. אתיקה מעניינת." כתב גרינצייג.

בעקבות כך ארגון בצלמו הגיש תלונה חריפה לנציבות השופטים כנגד כבוב על הפרת כללי האתיקה שקובעים שאסור לשופט לקדם עניינים מסחריים. ואכן הנציב קיבל את טענת הארגון שמדובר היה בהפרה חמורה. יחד עם זאת השופט כבוב ציין שזה לא היה בידיעתו או בהסכמתו והתמונה הוסרה. הנציב קבע שהיה על כבוב לשים לב לכך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר חשיפת המקרה השופט כבוב הדגיש: "לא ידעתי שצילומי לצד התמונה יפורסם כלל, הופתעתי שהתמונה פורסמה על ידי בתי, כעסתי ודרשתי הסרה מידית של התמונה, וכך היה. התמונה הוסרה מיד וגם תמונת השמן שהיתה תלויה על הקיר במשרד הוסרה ונגנזה."

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "לצערנו כל מיני תנועות שמצהירות על עצמם כאבירות איכות השלטון מעולם לא יגישו תלונה נגד שופטים. ארגון בצלמו גאה באמת להיות ארגון שפועל יומם וליל למיגור השחיתות. נמשיך להיאבק שכל שופט ידע לשמור על כללי החוקים במדינת ישראל."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button