מבזקיםפוליטי / מדיני

השר בן גביר ליועמ"שית: תנו למשטרה את הכלים להגן על אזרחי המדינה

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר נאם היום (שלישי) בכנס של אגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל. בטקס השתתפה גם היועמ"שית לממשלה עו"ד גלי בהרב מיארה ופרקליט המדינה עמית אייסמן. השר התייחס בנאומו לתחום הפשיעה החמורה ואמר: "אין זה סוד שאנו מתמודדים עם אירועי רצח רבים, בפרט במגזר הערבי. זליגת האמל"ח, למרות הפעילות המאומצת, מחייבת מתן כלים טכנולוגיים למשטרה". .

השר בן גביר הוסיף: "אני אומר לך היועמ"שית שאני יודע שהדברים גם קרובים ללבך ואת רוצה לא פחות מאיתנו בניצחון על הפושעים  – באין חזון ייפרע עם. חייבים אישורים חוקיים ומשפטיים לשימוש בכלל הכלים, ביטחון הציבור יהיה הפקר. זה הכרחי וזה חשוב. תנו למשטרה כלים כדי להגן על אזרחי המדינה. זהו תפקידה וזוהי שליחותה. ואת זה אי אפשר לבצע מבלי שנהיה צעד אחד לפני העבריינים".

עוד אמר השר בנאומו: "במהלך השנה החולפת הבאנו תנופת חקיקה במלחמה בפשיעה החמורה מערכת "עין הנץ"; תיקון חוק הפרוטקשן; חוק המאבק בכלי נשק בלתי חוקיים. כולם כלים חדשים ומשמעותיים לחקירה ומשפט. השתמשו בהם בתבונה אך גם בנחישות. להישגים צריך להגיע בין כך ובין כך, הפשיעה צריך להילחם גם אם עין אחת תחת רטיה ויד אחת קשורה מאחור – זו המלאכה ואין לנו רשות להיבטל ממנה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר בן גביר הוקיר את עבודת אגף החקירות ומודיעין בפרט מדור רישוי נשק על טיפול אפקטיבי בהכנת עשרות אלפי חוות דעת לרישוי נשק, בהתאם לתבחינים ולהקלות שניתנו על פי דין והדגיש כי אירועי הזוועות הבהירו עד כמה חימוש אזרחים בנשק יכול להיות מציל חיים.

בן גביר - כנס
צילום: דוברות המשרד לבל"מ

Back to top button