חדשות הארץמבזקים

בחייהם ובמותם לא נפרדו: סימון ז"ל נפל בעזה חודשיים לאחר חברו הטוב

שני החברים הטובים שעלו ארצה לבדם ולמדו יחדיו בחייהם ובמותם לא נפרדו. סימון סלומוב ז"ל, לוחם גדוד 202 של חטיבת הצנחנים אשר נהרג הלילה (שני) ברצועת עזה, הוא החלל השני של מכינת הראל המיועדת לעולים ממדינות חבר העמים לשעבר. סלומוב ז"ל נהרג חודשיים בדיוק אחרי שבן המחזור שלו מהמכינה, סמ"ר בוריס דונבצקי ז"ל נפל בצפון רצועת עזה בחודש דצמבר 2023 תוך שירותו כלוחם שיריון בגדוד 46 של חטיבת עקבות הברזל 401.

שני הנופלים הם חיילים בודדים, שניהם עלו ארצה-סלומוב מקזחסטן ודונבצקי מרוסיה, שניהם התגוררו בקריית ביאליק ושניהם כאמור בני מחזור ח' במכינת הראל. סלומוב ודונבצקי ז"ל למדו טרום גיוסם במכינה הקדם צבאית הראל אשר הוקמה בשנת 2014 ושמה לה למטרה להעצים את הזהות הציונית של צעירים עולים ובני עולים ממדינות חבר העמים ולהגביר את תחושת השתייכותם למדינת ישראל, ליהדות ולחברה הישראלית.

מכינת הראל היא מכינה חצי שנתית להכנה לשירות משמעותי בצה"ל ,ללימוד ערכי הציונות, לעשייה קהילתית ולסיורים ברחבי הארץ.
למרות המלחמה המכינה פעלה מהיום הראשון למלחמה והחניכים במשך חודשים התנדבו בבתי חולים, מפעלים חיוניים, סיוע בחקלאות ותמיכה במשפחות המילואימניקים. בתוך חודשיים ספגה המכינה כאמור שני נופלים בני אותו מחזור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קיריל רודקובסקי, אשר למד יחד במכינה עם סימון ז"ל במחזור ח' במכינת הראל אמר: "סימון ואני היינו ממש כמו אחים. עלינו יחד מקזחסטם למדנו יחד בכפר הנוער מאיר שפיה ליד זכרון יעקב ולמדנו יחד במכינת הראל ואפילו גרנו ביחד באותה הדירה. הוא היה אדם עם הלב הכי גדול שיש. תמיד עזר לכולם ותמיד רצה לעשות טוב. אומרים שאלוהים לוקח את הטובים ביותר אבל סימון היה הטוב מכולם".

ישי חדד, מייסד מכינות הראל בה למד סימון שלומוב הי"ד לוחם הצנחנים שנפל הלילה ספד לתלמידו: "סימון עלה במסגרת נעל"ה, התחנך בכפר הנוער שפיה וזכינו שהגיע אלינו למכינת הראל בירושלים. סימון היה בחור חייכן ומלא שמחת חיים. הוא שיפר את העברית שלו במהלך המכינה כדי להתגייס לחטיבת הצנחנים בה שירת והיה גאה בשירות הקרבי שלו. סימון אהב את עם ישראל ומדינת ישראל, עזב הכל כדי לעלות ארצה ולהתגייס לצנחנים וכדי לשרת את מדינתנו האהובה. אובדן עצום זה מצטרף לבוגר נוסף של המכינה אשר איבדה לפני כחודשים את בוריס דונבצקי ז"ל חבר קרוב של סימון. סימון ובוריס הי"ד מסמלים את היפה בעם שלנו: נתינה אין סופית, ציונות, עליה לארץ ונתינה ללא גבול. יהי זכרו ברוך".

סלומוב - דובצקי - חללים -
צילום: דוברות מכינת הראל.

Back to top button