חדשות חוץמבזקים

בית הדין בהאג: אין צורך בסעדים זמניים נוספים נגד ישראל

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ) דחה הערב (שישי) את בקשת דרום אפריקה להוציא סעדים זמניים נוספים נגד ישראל בנוגע להפרות לכאורה מצדה של התחייבויותיה על פי "אמנת רצח עם" ביחס לפלסטינים ברצועת עזה ובכך למנוע את פעילות כוחות צה"ל ברפיח. "בית המשפט מתבקש לפעול באמצעיים זמניים על מנת להתגונן מפני פגיעה נוספת, חמורה ובלתי הפיכה בזכויות העם הפלסטיני תחת "אמנת רצח עם" וכדי להבטיח את עמידתה של ישראל בהתחייבויותיה", נכתב בבקשה.

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ)
צילום: UN Photo/ICJ-CIJ/Frank van Beek (באדיבות בית הדין הבינלאומי)

כאמור, בית הדין דחה את הבקשה ונימק: "ההתפתחויות האחרונות ברצועת עזה וברפיח במיוחד יגדיל באופן אקספוננציאלי את המצב ההומניטרי שכבר קיים – סיוט עם השלכות אזוריות בלתי ידועות (כפי שנאמר על ידי מזכ"ל האו"ם באסיפה כללית ב-7 בפברואר 2024). מצב מסוכן זה דורש יישום מיידי ויעיל של הסעדים הזמניים שכבר ניתנו על ידי בית המשפט בצו שלום מיום ה-26 בינואר 2024, שהם חלים לגבי כל רצועת עזה, לרבות ברפיח ואינם דורשים סעדים זמניים נוספים".

בית הדין הדגיש כי "מדינת ישראל נותרה מחויבת לקיים באופן מלא את התחייבויותיה על פי "אמנת רצח העם" והצו האמור, לרבות על ידי הבטחת שלומם וביטחונם של הפלסטינים ברצועת עזה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button