חדשות הארץמבזקים

ארגון בצלמו: לפתוח בחקירה נגד העיתונאי ישראל פריי

ארגון זכויות האדם בצלמו פנה היום (שלישי) במכתב ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה נגד העיתונאי ישראל פריי. לטענת ארגון זכויות האדם בצלמו פריי העלה לרשת האינטרנט ציוצים בחשבונו ברשת X (טוויטר לשעבר) בהם יש חשד לכאורה לעבירה על חוק הטרו, תמיכה בטרור, הפצת תעמולה כוזבנית וגילוי כוונה לבגוד – כך במכתב.

לטענת בצלמו לאחר חילוץ שני החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר.במבצע הירואי של צה״ל, השב"כ והימ"מ העיתונאי פריי שהנו גם אושיית רשת עם עוקבים רבים צייץ בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלו:
"מצבם מוגדר טוב', תודה לאל. ואולי גם למי ששמר עליהם בתנאים סבירים בניגוד לסיפורים האפלים ששיווקו לנו על עינויים והתעללויות. אמן וישובו כל החטופים והאסירים לביתם בשלום".

לטענת בצלמו דבריו של פריי כי יש להודות לארגון חמאס על "החזקת החטופים בתנאים סבירים" הנם שקר גמור שכן הם לא קיבלו את התרופות, הורעבו ונקטו נגדדם לוחמה פסיכולוגית על מנת לאמלל אותם בטענה שאף אחד לא רוצה להחזיר אותם. עוג טוענים בצלמו כי פריי פעל לכאורה נגד משפחות החטופים בטענה שהפיצו מידע כוזב.
הגיש

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ״ל בצלמו שי גליק אמר: "דבריו להודות לחמאס מהווים תמיכה בטרור וארגון טרור ועבירה על חוק הטרור. בנוסף מהווים גילוי כוונה לבגוד והפצת תעמולה כוזבנית בשעת מלחמה. רבים מהחטופים ובעיקר החטופות אף עברו פגיעות מיניות חמורות ביותר בזמן החטיפה ולכן דבריו הינם פוגעניים בוטים ומהווים בגידה והפצת תעמולה כוזבת. אני קורא להעמידו לדין באופן מידי".

גליק הוסיף ואמר: "נגד מר פריי עומדת חקירה פלילית פתוחה על תמיכה בטרור.דבריו להודות לחמאס מצטרפים לדבריו דאז שמגיע מדליה למחבל שבא לרצוח עשרות אנשים והוא גיבור.
אני קורא עוד היום להורות על הגשת כתב אישום נגדו על תמיכה באויב בשעת מלחמה".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
פריי - ציוץ
צילום: בצלמו
ישראל פריי
צילום: טוויטר ישראל פריי

Back to top button