חדשות חוץמבזקים

ביידן בכינויי גנאי בשיחות סגורות על נתניהו: "אידיוט, הוא עושה לי ת'מוות"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הביע בשיחות פרטיות שקיים את התסכול הגובר שלו בשל חוסר יכולתו לשכנע את ראש הממשלה בנימין נתניהו לשנות את הטקטיקה הצבאית של ישראל ברצועת עזה ואמר כי הוא "המכשול העיקרי" לניסיונותיו לגרום לישראל להסכים להפסקת אש. כך דווח היום ברשת NBC האמריקנית.

"הוא עושה לי את המוות" אמר ביידן לאחד האנשים בפניהם הביע את תחושותיו והוסיף, "אי אפשר להתמודד איתו".

כאמור, ביידן דיבר בשבועות האחרונים בפרטיות על נתניהו, שאותו הוא מכיר כבר עשרות שנים, בגילוי לב בפני מספר אנשים המקורבים לו. התיאורים על ההתמודדות שלו עם נתניהו היו מלאים בהתייחסויות בוז ובכינויי גנאי חריפים כגון: "הבחור הזה", אמרו אותם אנשים שציינו כי לפחות בשלושה מקרים שונים הוא אף כינה אותו "אידיוט".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, שנשאל בדבר הערותיו הפרטיות של ביידן על נתניהו ענה כי "ברור לנשיא איפה הוא לא מסכים עם ראש הממשלה נתניהו אבל מדובר במערכת יחסים מכובדת של עשרות שנים".

מאז שהנשיא ביידן חיבק את נתניהו ב"חיבוק דוב" בביקורו בישראל לאחר ש-1,200 ישראלים נרצחו במתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, הוא מביע תסכול מהעלייה המתמדת במספר ההרוגים של אזרחים פלסטינים בעזה שמגיע לכ- 28,000 וכן מחוסר הרצון של נתניהו לקים הסכם שלום ארוך טווח.

בשיחת טלפון שקיים אתמול נשיא ארצות הברית עם ראש הממשלה נתניהו הוא אמר לו כי הוא מאמין ש"פעולה צבאית ברפיח לא צריכה להתקדם ללא תוכנית אמינה וניתנת לביצוע" שתבטיח הגנה ותמיכה לאזרחים הפלסטינים שנמצאים שם, אמר בהצהרה שמסר הבית הלבן.

עם זאת מציינים בדיווח ב-NBC כי האנשים שמכירים את ההערות הפרטיות של ביידן אמרו שהוא אמר להם כי הוא מאמין שזה לא יעזור לו להיות נוקשה מדי כלפי נתניהו בפומבי. על אף התסכול של ביידן מדיניות הממשל שלו לא השתנתה בקשר לסיוע האמריקני לישראל במלחמתה בעזה.

לפני שבועיים אמרו גורמים רשמיים לחדשות NBC כי הממשל דן בעיכוב או האטה של ​​מכירת נשק אמריקאי לישראל כמנוף כדי לגרום לנתניהו להפסיק את הפעולות הצבאיות הישראליות בעזה ולעשות יותר כדי להגן על אזרחים. בשבוע שעבר כי דווח אף כי פקידי ממשל אמריקנים מנסחים אפשרויות להכרה רשמית במדינה פלסטינית עצמאית.

עוד נטען בדיווח כי באחת השיחות הפרטיות אמר ביידן כי הוא מרגיש שהממשל שלו ממשיך לפעול כדי לישראל לישראל עסקאות טובות, כמו העסקאות האחרונות שבהן מעורבת סעודיה, אך נתניהו דוחה אותן. הנשיא ביידן אף נשע אומר באחת השיחות הפרטיות שלו כי ראש הממשלה נתניהו רוצה שהמלחמה תימשך כדי שהוא יוכל להישאר בשלטון.

במפגש לגיוס כספים שבו השתתף הנשיא ביידן הוא אמר בשיחה עם קבוצת תורמים: "אני ציוני", וחזר על דעותיו כי יש להשמיד את חמאס ולהגן על ישראל.

בנימין נתניהו - ג'ו ביידן - פגישה
צילום: אבי אוחיון /לע"מ

תגובה אחת

Back to top button