העולם הערבימבזקים

ראש מועצת שומרון: "לעצור מיד את שר הרשות הפלסטינית שמסית לרצח" 

הבוקר נחשף ברשתות הפלסטיניות כי במצעד שהתקיים בשבת בהשתתפות של כ- 30 חמושים רעולי פנים בעיר טול כרם שבשומרון השתתף השר ל"מאבק בהתנחלויות" מטעם הרשות הפלסטינית, מואייד שעבאן. הוא היה הנואם המרכזי במצעד שנשא נאום תמיכה במחבלים, ובאם המחבל שחוסל ביום רביעי בטול כרם, וכנראה גם סיפק הגנה למחבלים החמושים הרבים שעמדו מאחוריו בזמן דבריו.

בעצרת הטרור היללו גם את חמאס, שיבחו את רעיון האחדות בין הארגונים והזכירו את פורסאן ח'ליפה ששוחרר בעסקת שליט וגורש לרצועת עזה, ושחוסל בתקיפת צה"ל בעזה בחודש הראשון של המלחמה בעזה. המחבל פורסאן, שהיה האחראי לשילוח החוליה שרצחה את רזיאל שבח הי"ד ב 2018 סמוך לחוות גלעד. 

על פי התיעוד בסרטונים ותמונות מהעצרת, במהלך העצרת בה נאם השר ל"מאבק בהתנחלויות", צעדו ברחוב, בגלוי עשרות מחבלים חמושים בנשקי M 16 מוכנים לירי, לבושי מסכות ווסטים צבאיים שחורים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
"שר הרשות הפלסטינית" מואייד שעבאן
צילום: מתוך הרשתות הפלסטיניות

העצרת  נעשתה לזכר המחבלים שחוסלו בפעילות צה"ל ביום רביעי האחרון, פעולה שהתקיימה במקביל בג'נין ובטול כרם למעצר מחבלים מבוקשים ע"י צה"ל על פעולות טרור.

בטקס לכבוד המחבלים, הלכה בראש הטור הארוך של המחבלים החמושים, אם סייף, אמו של מחבל שחוסל בפעולת טרור לפני מספר ימים בידי צה"ל, כשהיא מציגה נשק ומחסניות תחמושת.

מואייד שעבאן שר הרשות הפלסטינית "למאבק בהתנחלויות", נאם כאמור, כשמאחוריו עשרות רעולי פנים חמושים בנשקי M 16 ושיבח את אם המחבל.

בעצרת אף נצפה מבוקש בכיר כשהוא חמוש ב M 16, מחמד ג'עבר מפקד גדוד טול כרם במחנה הפליטים נור שמס, ומנהיג תא הטרור של הג'יהאד האסלאמי.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן קורא לשר הביטחון יואב גלנט ואלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס לעצור מיידית את שעבאן: "בעקבות התיעוד המזעזע, אני פונה אליך מתוקף סמכותך, להורות על מעצרו המיידי ועמדתו לדין של מואייד שעבאן "השר" הנאצי , שנאם נאום של תמיכה בטרור מול עשרות מחבלים חמושים: "לא יכול שהפעילות לעצירת מחבלים תעצר כשמדובר בשרים מסיתים ברשות הפלסטינית הטרוריסטית. דווקא אז מדינת ישראל צריכה לפעול בכל הכוח, להראות שהיא לא תאפשר אמירות וצעדים המקדמים מעשי טרור ורצח נגד יהודים. זו ההוכחה הניצחת למה שאמרנו תמיד – הרשות הפלסטנית איננה פרטנר. בראשה עומדים רוצחים שלא מתביישים לומר את הדברים האלה בגלוי".

יוסי דגן
ארכיון צילום: רועי חדי

עוד הוסיף דגן: "חמור מאוד, וחבל מאוד שמערכת הביטחון לא ראתה לנכון לעצור את כל החמושים שאין ספק שכולם מחבלים. במקום זאת מתכוונים לחכות ולהוציא עשרות פעולות, שיסכנו חיילים כדי לעצור את אותם מחבלים בדיוק. שחלקם מופיעים כאן בפנים גליות. מה שהיה לפני ה 7 באוקטובר לא יחזור, אסור לאפשר למחבלים להמשיך להלך חופשיים כשהם מסיתים".

כזכור לפני כ 6 חודשים תועדו השר מואייד שעבאן ובכירים נוספים ב"ועדה למאבק בהתנחלויות" כשהם משחיתים ושורפים רכוש השייך לחווה יהודית הסמוכה לישוב אבני חפץ בשומרון. ולפני כ- 4 חודשים פורסם באתר אל קודס, כי שר הרשות הפלסטינית מואייד שעבאן נעצר כשהשתתף בצעדה נגד "תפיסת קרקע" בעיירה בכפר דיר איסטיה, הסמוכה לעיר אריאל.

אלא שנראה שהוא שוחרר על אף מעשי הטרור וההסתה לטרור שמתועדים. וכעת הוא השתתף בצעדת חמושים רעולי פנים והביעה תמיכה במשפחות מחבלים.

Back to top button