מבזקיםפוליטי / מדיני

בתום דיון סוער – וועדת הכנסת אישרה להדיח את חה"כ עופר כסיף

בתום דיון סוער שהחל אתמול ונמשך גם היום (שלישי) וועדת הכנסת קיבלה את בקשת חבר הכנסת עודד פורר להמליץ למליאת הכנסת להפסיק אתת כהונתו של חבר הכנסת עופר כסיף מחד"ש תע"ל, בהתאם לסעיף 116, זכות ההצבעה לח"כ בוועדת הכנסת בדיון על הבקשה נתונה לח"כ שהשתתף בלפחות ממחצית ממשך ישיבת הוועדה. לפיכך , 17 חברי כנסת אשר השתתפו במעל מחצית מזמן הדיון, היו רשאים להשתתף בהצבעה.

14 חברי כנסת תמכו בבקשה ו- 2 התנגדו. בעד הבקשה: הצביעו: יו"ר הוועדה חבר הכנסת אופיר כץ, וחברי הכנסת זאב אלקין, בועז ביסמוט, עמית הלוי, ארז מלול, שרון ניר, משה סעדה, צביקה פוגל, אריאל קלנר, משה רוט, מתן כהנא, סימון מושיאשוילי, נאור שירי ומיכל וולדיגר. נגד הבקשה הצביעו: חברי הכנסת אחמד טיבי ו-ווליד טאהא. חברת הכנסת מירב בן ארי לא השתתפה בהצבעה, בטענה למשיכת הדיון.

חבר הכנסת אחמד טיבי הגיב להחלטה ואמר: "זהו יום שחור לכנסת". חבר הכנסת סעדה השיב לו: "זה יום של צדק". בעקבות תוצאות ההצבעה בוועדת הכנסת, ההחלטה תעבור להכרעת מליאת הכנסת. שם נדרש רוב של 90 חברי כנסת להדחתו של חבר הכנסת עופר כסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו, יוזם הליך ההדחה של חה"כ עופר כסיף. אמר לאחר אישור ועדת הכנסת להדחה: "הדברים שעשה ח"כ כסיף, בשעת מלחמה, כשחתם על עצומה לבית הדין בהאג לפיה מדינת ישראל מבצעת רצח עם, הם תמיכה במאבק המזויין. במעשהו סיכן את חיילי צה״ל והתיר את דמם בשעת מלחמה. אילו דרישתו היתה מתקבלת, ישראל היתה נותרת חסרת הגנה, מול תקיפה אכזרית, תוך קשירת ידיה של ישראל ומניעה של אפשרות מדינת ישראל להלחם נגד חמאס. כל זאת, בזמן שידי חמאס יהיו חופשיות להמשיך ולטבוח באזרחים ישראלים באין מפריע. אני מקווה שבשלב האחרון, במליאת הכנסת יצביעו כל 90 חברי הכנסת ויביאו לסילוקו הסופי של חה"כ כסיף".

ממרכז עדאלה נמסר בתגובה: הליך ההדחה של חה"כ עופר כסיף אינו חוקי. החלטת ועדת הכנסת לקדם את הפסקת חברותו של כסיף משקפת את הסכנה מפניה התרענו בעתירה שהגשנו לבג"ץ נגד "חוק ההדחה", ומוכיח כי הוא נועד לדיכוי עמדות ביקורתיות ולשמש כלי למשטור אידאולוגי של המיעוט בידי הרוב. מרכז עדאלה מגנה את החלטה שקיבלה היום (ג' 30.1) ועדת הכנסת להציע את הפסקתו חברותו של חה"כ עופר כסיף, לאחר שקבעה כי במעשיו והתבטאויותיו תמך במאבק מזוין נגד ישראל".

ח"כ עופר כסיף
צילום: אתר הכנסת

Back to top button