חדשות הארץמבזקים

ההסכם לשחרור החטופים: אלפי מחבלים ישוחררו – עשרות ימי הפוגה בלחימה

לפי דיווחים שונים בכלי התקשורת המצטטים גורמים יודעי דבר בפרטי העסקה לשחרור החטופים המתגבשת בין ישראל לחמאס בתיווך מצרים וקטאר – העסקה תכלול שחרור של אלפי מחבלים פלסטינים הכלואים בישראל בהם מחבלים המוגדרים "כבדים" ו"מחבלים עם דם על הידיים", וכן יוכרזו עשרות ימי הפוגה בלחימה.

לפי הדיווחים בכלי התקשורת טרם ביצוע העסקה ובמהלכה יוכנס לרצועת עזה סיוע הומניטרי מוגדל ומשמעותי, לאחר מכן בשלב הראשון ישוחררו 35 חטופים תמורת 45 ימי הפוגה ובשלבים הבאים ישוחררו בין 100 – 250 מחבלים לכל חטוף, לרבות רוצחים כבדים, כאשר נמספר הכולל של המחבלים הפלסטינים שישוחררו יעמוד על 4000 – 5000 מחבלים משוחררים ויהווה את המספר הגבוה ביותר של מחבלים ששוחררו בעסקה.

מפורום תקווה של משפחות החטופים נמסר בתגובה לעסקה הנרקמת לשיחרור חטופים: "אנחנו כהורים וכמשפחות של חטופים לא יכולים להסכים לשום עסקה שמחלקת בין חטופים. כל עסקה שלא כלולים בה כולם בלי שום קריטריון תקבור בעזה את החטופים שלא יכללו בעסקה.אנחנו מתנגדים לעסקה שכוללת בתוכה שיחרור מחבלים עם דם על הידיים. עסקת שליט התפוצצה לנו מול העיניים בשמחת תורה והחטופים שנמצאים בעזה עכשיו נחטפו בעקבותיה. יש כאן עשרה מיליון תושבים והאחריות שלנו צריכה להיות כלפי כל מי שגר כאן. את החטופים יש להחזיר בדרך הכוח או בהכנעה של החמאס שירגיש שהחטופים הם נטל ולא נכס".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות שב״ס

Back to top button