מבזקיםצבא וביטחון

חייל נפצע קשה בפיגוע דריסה בחיפה – המחבל נוטרל

דיווח ראשוני – משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר (שני) בחקירת אירוע פציעת חייל ונטרול מפגע ברחוב יעקב כספי בחיפה. כוחות משטרה גדולים הוזנקו למקום האירוע, החלו בסריקות, ופתחו בחקירת נסיבות המקרה ומהחקירה עלה כי המחבל האיץ עם רכבו ופגע בחייל שצעד על המדרכה. מייד לאחר מכן יצא המחבל, ערבי ישראלי מטמרה, מהרכב כשהוא חמוש בגרזן במטרה לפגוע בעוברים ושבים אולם הוא חוסל על ידי כוחות צבא ומשטרה שהיו במקום.

ממד"א נמסר כי חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח רמב"ם, צעיר כבן 20 במצב קשה, עם חבלות בגפיים תחתונות. פראמדיק מד"א חנן זוהר סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שוכב סמוך לחומה כשהוא בהכרה וסובל מחבלות קשות בגפיים תחתונות. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות ומתן תרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו קשה". מבית החולים רמבם בחיפה נמסר: לחדר הלם ברמב"ם הוכנס צעיר שנפגע מרכב בשכונת בת גלים. מטופל כעת ונבדק.

דובר צה"ל מסר: לפני זמן קצר, מחבל ביצע פיגוע דריסה סמוך לבסיס צה"ל בצפון הארץ. לאחר מכן, המחבל יצא מהרכב וניסה לפגוע בלוחמי צה"ל באמצעות גרזן. הלוחמים הגיבו בירי וקצין צה"ל ניטרל את המחבל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש העיר לשעבר יונה יהב המתמודד לראשות העיר שב היום על קריאתו למפכ"ל המשטרה לגייס באופן מיידי מאות שוטרים ועוד מאה ניידות לעיר חיפה. "אני אדאג לכל הכסף הדרוש מידידיה של חיפה בעולם. חיפה היא העיר השלישית בגודלה בארץ, וההתייחסות אליה כיישוב קטן מהפריפריה היא בלתי נסבלת ומסכנת את תושביה. יש להקים מחדש את סיירת הביטחון העירונית, שתפעל בתיאום הם גורמי הביטחון והמשטרה, ותשמור על השקט וביטחון תושביה ואורחיה של העיר. אוביל את מהלך גיוס הניידות וכח האדם הנדרשים באחריות ובניסיון, כפי שנהגתי בעת כהונתי".

יהב אמר כי תהליך ההתנתקות של עיריית חיפה בחמש השנים האחרונות מהממשלה היה טעות. "יש לחדש את יחסי האמון עם כל משרדי הממשלה, בין היתר כדי להבטיח שבחיפה יהיה כח משטרתי זמין, אפקטיבי ונוכח ובפרט בשכונות. עם שובי לתפקיד ראש העיר בכוונתי להזמין את מפכ"ל המשטרה ומפקד המחוז לישיבת עבודה בה נסכם יחד על היקף כוח האדם והניידות הנדרשים לעיר. אציג בפניהם את יכולותיי לגייס לשם כך משאבים גם מידידיה של חיפה ברחבי העולם".

יהב קרא לכל הקהילות ברחבי חיפה לשמור על איפוק וסובלנות המאפיינים את העיר. ״אל תאפשרו לקיצוניים ופרובוקטורים להלהיט את הרוחות. נשמור על חיפה כעיר של שלום עם אחווה בין כל הקהילות השוכנות בה".

ניצב בדימוס יעקב בורובסקי המתמודד לראשות העיר חיפה מסר בתגובה לחשד לפיגוע הדריסה בחיפה: "תרחיש פיגוע בחיפה הוא ודאי בעת המלחמה. פריסה רחבה של כוחות המשטרה והצבא וכתות כוננות לקיצור זמני התגובה הינם המענה ההולם. חיפה עיר מעורבת שמרבית תושביה הערביים אזרחים נאמנים ושומרי חוק. המיעוט הלאומני תומך הטרור ניסה וימשיך לבצע פיגועים במטרה להתסיס הרוחות. יד קשה וחדה כנגד הטרור. אני קורא שלא להגרר לאלימות כנגד אזרחים שומרי חוק. מאחל כמובן רפואה שלמה לחייל שנפצע ומחזק את כוחות הביטחון שלנו".

פיגוע - דריסה - חיפה
צילום: מד"א
פיגוע - דריסה - חיפה
צילום: מד"א
פיגוע - דריסה - חיפה
צילום: מד"א
פיגוע - דריסה - חיפה
צילום: מד"א
פיגוע - חיפה - דריסה
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
פיגוע - חיפה - דריסה
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
פיגוע - חיפה - דריסה
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: רמב"ם

 

צילום: מד"א
צילום: דוברות המשטרה
צילום: רמב"ם

Back to top button