חדשות הארץמבזקים

לקראת מזג האוויר הסוער – דרי רחוב יופנו לשלטרים ולמלוניות

במסגרת ההיערכות לימים הגשומים שצפויים עד לסוף השבוע, משרד הרווחה והביטחון החברתי יעניק לינה בבתי מלון ובמלוניות ברחבי הארץ לדרי רחוב ולמחוסרי דיור שזקוקים לקורת גג.

על פי הנחיות המשרד למחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות, המשרד יישא בעלות לינה במלוניות ובבתי מלון בסכום של עד 468 שקלים לאדם עד לשלושה לילות באופן מידי ומעבר לכך באישור הפיקוח של המשרד. בעקבות הנחיית המשרד נמצאות הרשויות המקומיות בהתקשרות עם מלוניות בסביבתן על מנת שניתן יהיה לפנות דרי רחוב בעת הצורך באופן מידי.

על פי הנוהל, הרשויות המקומיות בישראל רשאיות לתת מענה גם למחוסרי דיור ולא רק לדרי רחוב אשר מוכרים למחלקות לשירותים חברתיים אם אין מקומות פנויים במסגרות הרווחה במחוז כגון שלטרים ומסגרות רווחה חוץ ביתיות אחרים. הלינה במלונות תמומן במלואה על ידי משרד הרווחה והביטחון החברתי ללא השתתפות הרשויות וללא השתתפות של מקבל השירות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי: "גם בימי המלחמה אנו במשרד הרווחה לא שוכחים את אלו שנמצאים במצבים החברתיים הקיצוניים ביותר וזקוקים למחסה ולתמיכה בזמן הסערה. מזג האוויר הסוער שצפוי ללוות אותנו עד סוף השבוע, מהווה סכנת מוות לדרי הרחוב כפי שלצערנו ראינו בשנים עברו.״

״תפקידנו כחברה למנוע את המצב המסוכן הזה ולהושיט יד.״ המשיך מרגי, ״על כן, אני קורא לציבור לגלות ערנות ולדווח למוקדי הרשויות המקומיות או למוקד 118 של משרד הרווחה על דרי רחוב שזקוקים לקורת גג בימי הסופה."

מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי, ינון אהרוני: "אנו ערוכים ומוכנים לתת מענה לדרי רחוב ומחוסרי דיור בימי הסופה הקרים. שהייה ברחוב בזמן זה היא סכנת נפשות ועל המשרד החליט בשנים האחרונות להנחות את צוותי הרווחה לאתר באופן יזום דרי רחוב ולהציע להם להתפנות לשלטרים ולבתי מלון במימון מלא של המשרד וזאת על מנת לוודא שמצב סיכון חברתי לא יהפוך לסיכון חיים של ממש".

Back to top button