חדשות חוץמבזקים

דיווח: ישראל וחמאס קרובים להסכם הפסקת אש בתמורה לשחרור חטופים

המשא ומתן בראשות ארצות הברית מתקרב להסכם שבו ישראל תשהה את מלחמתה בעזה למשך כחודשיים בתמורה לשחרורם של יותר מ-100 בני ערובה שעדיין מוחזקים בידי חמאס, עסקה שעלולה להיחתם בשבועיים הקרובים. כך דווח הבוקר (ראשון) ב"ניו יורק טיימס".

על פי הדיווח, מנהלי המשא ומתן ניסחו טיוטת הסכם כתובה המשלבת בתוכה את ההצעות של ישראל וחמאס שהציגו ב-10 הימים האחרונים שהיא המסגרת הבסיסית שתהיה לנושא השיחות שיתקיימו היום בפריז. על אף שישנן עוד מחלוקות חשובות שצריך לפתור ישנה אופטימיות זהירה שהסכם סופי נמצא בהישג יד.

ביום שישי שוחח הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן עם מנהיגי מצרים וקטאר, ששימשו כמתווכים עם חמאס, כדי לנסות לסגור את הפערים הנותרים. ראש ה-CIA, ויליאם ברנס יגיע לשיחות בפריז וייפגש עם בכירים מישראל, מצרים וקטאר. אם ברנס יקדם את ההסכם בין הצדדים באופן מספק, הנשיא ביידן צפוי לשלוח את ברט מקגורק, יועצו לענייני מזרח התיכון, כדי לסגור את ההסכם באופן סופי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד צוין בדיווח ב"ניו יורק טיימס" כי העסקה המתגבשת הפעם תהיה רחבה יותר בהקיפה מהקודמת. בשלב הראשון תיפסק הלחימה למשך כ-30 יום, בעוד נשים, קשישים ובני ערובה פצועים ישוחררו על ידי חמאס. במהלך אותה תקופה, שני הצדדים יעבדו על פרטי השלב השני שבו יפסקו הפעולות הצבאיות למשך כ-30 יום נוספים בתמורה לשחרור מהשבי בעזה של חיילים ואזרחים ישראלים. על היחס בין הפלסטינים שישוחררו מבתי הכלא הישראליים עדיין יש משא ומתן, אבל זה נתפס כסוגיה הניתנת לפתרון. ההסכם יאפשר גם סיוע הומניטרי נוסף לעזה.

בעוד שההסכם לא יכלול הפסקת אש קבועה כפי שדרש חמאס בתמורה לשחרור כל בני הערובה, גורמים המקורבים לשיחות סבורים שאם ישראל תעצור את המלחמה לחודשיים, היא ככל הנראה לא תחדש אותה באותו אופן שבו היא עצרה.

כינוס קבינט ניהול המלחמה בקריה
מכינוס קבינט המלחמה בקרייה. צילום: קובי גדעון /לע"מ

Back to top button