חדשות הארץמבזקים

אות חיים: חמאס פרסם סרטון של שלוש חטופות, "כבר 107 יום בשבי"

ארגון הטרור חמאס פרסם היום (שישי) סרטון שבו מתועדות לראשונה מאז נחטפו ב-7 באוקטובר שלוש חטופות ישראליות: קרינה ארייב, דורון שטיינברכר ודניאלה גלבוע. חמאס לא מצליח להביא להישגים בשדה הקרב ומנסה כל העת להפעיל טרור פסיכולוגי באמצעות סרטונים מעין אלו על מנת ללחוץ על מקבלי ההחלטות בישראל באמצעות משפחות החטופים כדי להגיע להפסקת אש.

שלושת החטופות: קרינה ארייב, דורון שטיינברכר ודניאלה גלבוע

הבוקר דיווחנו כי חמאס איבד כמעט באופן מוחלט את היכולת שלו לשגר רקטות לעבר ישראל וברשותו נותרו כמה מאות בודדות של רקטות ופצצות מרגמה. כמו כן צה"ל איתר והשמיד משגרים רבים ואתרים לייצור רקטות. בכל יום של לחימה הוא מאבד עשרות רבות של פעילים בארגון ונוספים שמסגירים את עצמם לידי כוחות צה"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עם זאת, הסרטון של שלושת החטופות: קרינה ארייב, דורון שטיינברכר ודניאלה גלבוע הינו סימן מעודד ולמעשה אות חיים ראשון שלהן מאז נלקחו בשבי לפני 112 ימים.

השלושה אומרות בסרטון, שבסבירות גבוהה נכפה עליהן לומר על ידי שוביהן: "תעצרו את הלחימה".

"קוראים לי קרינה אני חיילת בת 19 מירושלים וב-7 באוקטובר נחטפתי מבסיס נחל עוז. אני פה כבר 107 ימים…" פתחה קרינה את דבריה… בהמשך מסרה להוריה, סשה וכל שאר בני משפחתה, "אני אוהבת אתכם ואני מתגעגעת אליכם…".

כאמור, קרינה ארייב בת 19 מירושלים שירתה כתצפיתנית בבסיס נחל עוזה ונחטפה ביום הטבח ב-7 באוקטובר יחד עם חברותיה. בסרטון מיום החטיפה היא תועדה כשהיא פצועה בפניה ומובלת ברכב אל תוך רצועת עזה. קרינה ילדה שמחה מאוד שאוהבת לשמח אנשים. היא מבשלת, שרה, רוקדת ואוהבת לכתוב שירים בחרוזים. היא מתעניינת מאוד בתחום הטיפוח והאיפור ומתלבטת האם לעסוק בזה באופן מקצועי או ללכת לכיוון של טיפול בנפש.

ב-7 באוקטובר קרינה דיברה פעמיים עם משפחתה בטלפון וסיפרה להם שיש חדירה של מחבלים. מאוחר יותר היא שלחה להם גם הודעה: "אם לא אחיה תשמרי על ההורים.. לא לשקוע.. אל תעשו כלום.. אל תנקמו.. אני אוהבת אתכם.. תמשיכו בחיים שלכם".

אחותה של קרינה, סשה, מתגעגעת אליה ומבקשת להעביר אליה מסר: "אני רוצה שהיא תראה אותנו, המשפחה, ותדע שאנחנו חזקים בשבילה. אני פה, חזקה בשביל כולם. אני פונה לקרינה: אחותי הקטנה, אני שומרת על כולם. תהיי חזקה בשביל המשפחה, כמו שאת תמיד. אל תוותרי לרגע. התקווה מתה אחרונה. אנחנו פה איתך".

משפחתה של קרינה מסרה לאחר פרסום הסרטון הערב של חמאס: "ראינו את הסרטון – לא נפסיק לרגע לעשות הכול כדי שתחזור הביתה בחיים".

ענבר דותן סיפרה כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי "קרינה היא בוגרת תיכון טדי קולק בפסגת זאב, שם התגוררה המשפחה מאז עלו ההורים אירה ואלברט מאוקראינה ובוכרה. סבא שלה הוא ניצול שואה, שכל הזמן דואג האם יש לה מים ולחם ומה היא אוכלת. אירה, אמא של קרינה, מספרת על ילדה עדינה עם לב גדול, ילדה שאוהבת את המשפחה שלה, שדואגת להכל. וסשה, אחותה הגדולה, מסבירה שהשם שלה זה קרינה והיא באמת – היא קורנת אור. ‫כשהיא מחייכת יש לה גומה קטנה, ‫פשוט רואים. היא אומרת: "היא ילדה קטנה, בן אדם טוב, יש מאחוריה היסטוריה." קרינה חטופה בשבי חמאס כבר מעל 110 ימים."

קרינה ארייב
קרינה ארייב. צילום: מטה משפחות החטופים
קרינה ארייב
קרינה ארייב. צילום: המטה להחזרת החטופים והנעדרים

בהמשך הסרטון דיברה דניאל גלבוע, בת 19 מפתח תקווה שנחטפה אף היא מבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר. "אני כבר 107 ימים בשבי חמאס, ואני לא יודעת מתי ואם בכלל אחזור הבייתה", אמרה.

"ואתם משפחה שלי, אני מאוד מתגעגעת אליכם ואוהבת אתכם. אמא, אבא, נוני, רועיקו, אני מבקשת שתהיו חזקים ותעשו כל מה שאתם יכולים כדי להחזיר אותי הביתה כל עוד אני עדיין בחיים", אמרה בין היתר דניאלה בסרטון שפרסם חמאס.

ביום הטבח ההודעה האחרונה ששלחה להוריה הייתה: "אמא תתפללו בשבילי בבקשה", כשקודם לכן עדכנה א משפחתה כי היא שומעת יריות וקולות פיצוצים ושיש במקום מחבלים. בהמשך, הצליחה המשפחה לזהות את דניאלה באחד הסרטונים על פי החולצה שלבשה כשהיא מובלת ברכב לתוך עזה.

ההודעה האחרונה של דניאלה גלבוע
ההודעה האחרונה של דניאלה גלבוע

דניאלה גלבוע, בת ה-19 מפתח תקווה למדה וגדלה בשכונת אם המושבות, בוגרת בית הספר "אהוד מנור" ומגמת המוזיקה בתיכון "בן גוריון" בעיר. צעירה מלאת חיים, זמרת, יוצרת שכתבה והלחינה שירים רבים.

"אני כל הזמן מדמיינת אותה נכנסת בדלת וחושבת איך אני מחבקת אותה", אמרה אורלי, אמה של דניאלה.

דניאלה גלבוע
דניאלה גלבוע. צילום: המטה להחזרת החטופים והנעדרים
דניאלה גלבוע
דניאלה גלבוע. צילום: המטה להחזרת החטופים והנעדרים
דניאלה גלבוע
צילום: רשתות חברתיות

בסיום הופיע בסרטון דורון שטיינברכר, "קוראים לי דורון ואני מהקיבוץ כפר עזה. זה לא נתפס שאני כבר 17 ימים בשבי החמאס ואני מפחדת על החיים שלי", אמרה בתחילת דבריה.

"ואתם משפחה שלי, חברים שלי, אבא, אמא, דור וימית, אני מתגעגעת אליכם ואני אוהבת אתכם ואני מבקשת שתעשו הכל כדי שאני אחזור הבייתה…" אמרה דורון.

דורון שטיינברכר, בת 31 נחטפה מביתה בשכונת הצעירים בכפר עזה ביום הטבח ב-7 באוקטובר. היא אחות וטרינרית במקצועה שכל כולה נתינה. היא נוטלת טיפול תרופתי קבוע וללא קבלת התרופות היא נמצאת בסכנת חיים.

דורון נחטפה לאחר ששמעה מחוץ לביתה יריות וצעקות בערבית. אמא שלה ואחותה ניסו להרגיע אותה בטלפון ולהבטיח לה כי כוחות הצבא בדרכם אליה. ארבע שעות לאחר תחילת הירי, היא שלחה הודעה קולית בוואטסאפ לחברותיה ובה הודיעה שנתפסה על ידי מחבלים כשברקע נשמעים קולות ירי וצעקות בערבית, "הם פה, תפסו אותי", אמרה בהודעתה ומאז נותק עמה הקשר.

דורון שטיינברכר
דורון שטיינברכר. צילום: המטה להחזרת החטופים והנעדרים
דורון שטיינברכר
דורון שטיינברכר. צילום: המטה להחזרת החטופים והנעדרים
שלושת החטופות: קרינה ארייב, דורון שטיינברכר ודניאלה גלבוע
שלושת החטופות: קרינה ארייב, דורון שטיינברכר ודניאלה גלבוע

Back to top button