חדשות חוץמבזקים

צרפת שלחה ספינת מלחמה שלישית לים התיכון לבצע משימות "אבטחה ימית"

המטה הכללי הצרפתי הודיע היום (חמישי) כי צרפת מחזקת את הנוכחות הצבאית שלה במימי המזרח התיכון, שכן ספינה צבאית שלישית נשלחה לאזור לבצע משימות "אבטחה ימית".

לאחר פרוץ המלחמה ברצועת עזה, בעקבות תקיפה של ארגון הטרור חמאס בתוך ישראל ב-7 באוקטובר, החלה המיליציה החות'ית בתימן לבצע התקפות על ספינות מסחריות בים האדום ובים הערבי, שלדעתם קשורות לישראל או שעושות דרכן לנמליה, וזאת לאות סולידריות עם רצועת עזה ודרישה מישראל לעצור את המלחמה.

דובר המטה הכללי הצרפתי אמר בהצהרה לעיתונות כי שליחת ספינה שלישית, הפריגטה "אלזס", "מגיעה כחלק ממעקב אחר התקפות נגד ספינות מסחריות, ומהווה תרומה לכל היוזמות באזור, כמו מבצע "שומר השגשוג", שנקראה על שם הקואליציה בראשות ארה"ב, בים האדום להגנה על חופש השייט הימי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אותו גורם הוסיף כי הספינה "חצתה בשבוע שעבר את תעלת סואץ כדי להגיע לים האדום כדי לבצע משימות אבטחה ימיות".

הוא הסביר כי פריגטה נוספת, ה-Langedoc, שהפילה כמה מל"טים ששיגרו החות'ים מאז דצמבר, תפטרל כעת במפרץ עדן.

ישנה גם ספינת אספקה ​​גדולה, "ז'אק שבלייה", הנמצאת באזור המשתרע מהמפרץ ועד הים האדום, העוברת דרך מערב האוקיינוס ​​ההודי ומפרץ עדן, ולכן ישנן שלוש ספינות צבא צרפתיות באזור הרגיש הזה.

המלחמה בין ישראל לחמאס מגבירה את המתיחות האזורית בין ישראל ובעלת בריתה האמריקאית מחד, לבין איראן ובעלות בריתה, כמו מיליציית חיזבאללה הלבנונית, המורדים החות'ים התימנים והפלגים העיראקים מאידך.

התקפות החות'ים מעכבות את הניווט בים האדום, שדרכו עובר 12% מהסחר העולמי, וגרמו להכפלת עלות השילוח, כתוצאה מחברות הספנות שהפנו את ספינותיהן לבצע מעקף בקצה הדרומי ביותר של אפריקה, המאריכה את המסע בין אסיה לאירופה במשך כשבוע.

מאז תחילת ההתקפות של החות'ים, מספר המכולות ירד ב-70% באזור, לפי מומחים ימיים.

ספינה צרפתית - ספינת מלחמה - צרפת
צילום: הצי הצרפתי

Back to top button