מבזקיםמשפטי/פלילי

הוגש דו"ח ביניים: "מסקנות ועדת דותן הן צעד ראשון וחשוב בכיוון זה"

הוועדה הציבורית שמונתה לבחון את נושא המעצרים לצורכי חקירה, בראשות הנשיאה (בדימ') שולמית דותן, הגישה היום (חמישי) לשר המשפטים יריב לוין ולשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, דו"ח ביניים ובו היא מפרטת את מסקנותיה והמלצותיה.

המלצות דו"ח הביניים עוסקות בנושא היקף סמכויות הקצין הממונה לשחרר בערובה עצור, ובהתמודדות עם ריבוי המקרים שבהם חשודים נותרים עצורים בשעות הלילה, גם בנסיבות שבהן ניתן היה לשחררם קודם לכן.

המתווה המוצע בדו"ח הביניים מייצר הליך שחרור יעיל יותר, תוך התחשבות בשיקולי החקירה ובצרכיה, ובד בבד תוך שמירה על זכויות העצור וצמצום זמן המעצר. למתווה השפעה מועילה, גם אם עקיפה, על גורמים נוספים, כמו שב"ס ובית המשפט, וכמובן – גם על המשטרה, זאת, בין השאר, בדרך של הקטנת כמות המעצרים הבלתי מחויבים, ובצמצום הזמן שבו שוטרים נאלצים להימצא בבית המשפט לדיונים, שהצורך בהם יתייתר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השרים לוין ובן גביר הודו לחברי הוועדה על עבודתם החשובה, והודיעו כי בכוונתם לבחון את מסקנותיה בהקדם האפשרי.

שר המשפטים לוין אמר כי "ריבוי המעצרים המיותרים ותנאי המעצר הקשים, כפי שנחשפו בשנים האחרונות במקרים רבים, מחייבים שינוי מקיף במדיניות המעצרים וכן בתנאי המעצר. מסקנות ועדת דותן הן צעד ראשון וחשוב בכיוון זה."

השר לביטחון לאומי בן גביר ציין כי "האתגר שלנו הוא לערוך את האיזון הרצוי בין מניעת מעצרים מיותרים לבין מתן כלים למשטרה כדי להילחם בפשיעה ובעבריינים. נבחן את מסקנות ועדת דותן וניתן למסקנות כבדות משקל, בבואנו לתקן את חוק המעצרים החייב תיקון מבחינת התאמתו לעקרונות מניעת מעצרי שווא וזכויות אזרח ומאידך עקרונות ומדיניות של מאבק בפשיעה תוך מתן כלים למשטרה."

שולמית דותן - השר בן גביר - השר יריב לוין
צילום: מיכאל דימנשטיין, לע״מ

Back to top button