מבזקיםצבא וביטחון

בפעם השנייה בתוך חודש – נעצרו פעילי דאעש שתכננו פיגועים בירושלים

הותר לפרסום היום (שני) כי בפעם השנייה בתוך חודש, היחידה המרכזית במשטרת מחוז ירושלים, לוחמי מג״ב ושירות הביטחון הכללי, סיכלו פיגועי טרור שתכננו שני מחבלים תומכי ארגון הטרור המדינה האסלאמית – דאעש במזרח ירושלים.

המחבלים נשבעו אמונים לארגון הטרור, רכשו חומרים כימיים להכנת המטענים ותכננו להכין מטענים ואמצעי חבלה לביצוע פיגועים שיכוונו כלפי אזרחים וכוחות הביטחון באזור ירושלים. המשטרה ושב"כ חשפו את כוונותיהם, ועצרו אותם בטרם הוציאו לפועל את הפיגועים. היום יוגשו נגדם כתב אישום על ידי הפרקליטות.

בחודש שעבר, החלה חקירה בשב"כ וביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, בחשד להכנת מטענים לצורך ביצוע פיגועי טרור והשתייכות לארגון הטרור המדינה האסלאמית – דאעש. בהכוונת שב"כ עצרו בלשי ימ"ר מחוז ירושלים יחד עם לוחמי מג"ב את שני המחבלים בני 19 ו 20 מראס אל עמוד, בבתיהם במזרח ירושלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בחיפוש שערכו השוטרים בבתיהם, נתפסו חומרים כימיים שונים שעל פי החשד יועדו להכנת המטענים, דגלי ארגון הטרור דאעש וארגון הטרור חמאס, מחברת עם פירוט אופן הכנת חומרי נפץ וממצאים נוספים. החשודים נחקרו, ומעצרם הוארך בבית המשפט מעת לעת.

מהחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים ובשב"כ, עלה כי שני המחבלים התומכים באידיאולוגיית ארגון דאעש ולה גם נשבעו אמונים, תכננו להכין מטעני נפץ ולבצע פיגועי טרור נגד כוחות הביטחון ואזרחים. לצורך כך, החשודים החלו להצטייד בחומרים כימיים שונים להכנת המטענים.

מחוז ירושלים במשטרה והשב"כ חשפו את כוונותיהם להכנת מטעני החבלה ולביצוע הפיגועים. עוד עלה כי השניים צרכו תכנים של דאעש באינטרנט בטרם מעצרם, ולא הספיקו להשיג את כלל החומרים שתכננו בכדי להרכיב את המטענים, זאת כיוון שנעצרו.
   
עם סיום החקירה בשב"כ ובימ"ר ירושלים, התגבשה תשתית ראייתית נגד שני המחבלים והוגשה נגדם בשבוע שעבר הצהרת תובע. מעצרם הוארך בבית משפט השלום בירושלים, והיום יוגש נגדם כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז ירושלים.

יש לציין כי רק לפני שבוע וחצי, הוגשו כתבי אישום בתום חקירת מחוז ירושלים במשטרה ושב״כ נגד שני מחבלים נוספים תומכי דאעש, שתכננו אף הם לבצע פיגועי טרור באמצעות מטענים. בשנה החולפת סיכלו במשטרה בסיוע שב"כ, עשרות פיגועים וכוונות פיגועים באזור ירושלים, במגוון מתווים, הן בזכות פעילות במישור המודיעיני והחקירתי והן בזכות ערנות, מקצועיות ותגובה מהירה של שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב הפועלים בגזרות השונות.

מעצר - מחבלים - דאעש - ירושלים -
צילום: דוברות המשטרה
מעצר - מחבלים - דאעש - ירושלים -
צילום: דוברות המשטרה
מעצר - מחבלים - דאעש - ירושלים -
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button