מבזקיםפוליטי / מדיני

העברת כספי הפלסטינים לנורווגיה: בן גביר – רה"מ שוב הזיז את הקו האדום

בעקבות החלטת הממשלה מהיום (ראשון) להעביר לנורווגיה את כספי המיסים שישראל גובה בעבור הרשות הפלסטינית והתחייבות של הנורווגים כי הכספים יועברו לרשות הפלסטינית ברמאללה אולם לא לממשל חמאס ברצועת עזה, וסיכום עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כי יוכל לעכב את העברת הכספים מנורווגיה לרשות הפלסטינית אם אכן יתברר כי יועברו כספים לרצועת עזה – התעוררה סערה פוליטית בעקבות התנגדות חלק מהשרים למתווה.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר אמר: "לצערי ראש הממשלה בנימין נתניהו מזיז כל הזמן את הקו האדום. פעם נותנים דלק, פעם מוותרים על הומניטרי תמורת הומניטרי, שבוע שעבר החלו להעביר משאיות קמח ועכשיו מקבלים החלטה שלא מבטיחה שהכסף יגיע לנאצים מעזה. לצערי גם בימין יש מי שעדין מושפע מהקונספציה ובין היתר חושב שפתרונות טובים מגיעים מנורווגיה".

ממשרד ראש הממשלה נמסר: ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי – הקבינט המדיני-ביטחוני – אישרה היום את מתווה הקפאת הכספים לעזה, שגובש על ידי ראש הממשלה, שר האוצר והשר לענייניים אסטרטגיים. ארה"ב ונורווגיה מכבדות את החלטת הקבינט המדיני ביטחוני שהורה לעצור את העברת כספי עזה לידי הרשות הפלסטינית. על כן, הכספים המוקפאים לא יועברו לרשות הפלסטינית, אלא יישארו בידי מדינה שלישית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לא יעבור הכסף או תמורתו בשום סיטואציה, אלא באישור שר האוצר של ישראל, גם לא באמצעות גורם שלישי. כל הפרה של ההסכם, מאפשרת לשר האוצר להקפיא באופן מיידי את כלל כספי הסילוקין של הפלסטינים. ארה״ב ערבה לקיום המתווה. ראש הממשלה הנחה לבצע עבודת מטה מסודרת למימוש המתווה על פי הדין.

בנימין נתניהו - מאי גולן - איתמר בן גביר
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
סמוטריץ' - ציוץ -
צילום: דוברות השר סמוטריץ'

Back to top button