בריאותמבזקים

בית חולים כרמל: קשיש בן 100 נותח בהצלחה וחגג יום הולדת

אף בית חולים בארץ לא הסכים לנתח את משה עלמני הקשיש בן 100 ותושב הגליל העליון. במערך הכירורגי של בית החולים כרמל בחיפה הרימו את הכפפה גם ניתחו את משה בהצלחה וגם חגגו לו את יום ההולדת ה 100 שלו שחל בדיוק יומיים לאחר הניתוח. ד"ר אריה ביטרמן מנהל המערך הכירורגי בכרמל: "אנחנו נלחמים ולא מוותרים על אף חולה בכל גיל ובכל מצב, אנחנו בכרמל רואים רק את טובת המטופלים שלנו".

כבר חמישה דורות שמשה עלמני ומשפחתו ממושב עלמה שבגליל העליון חיים ואוהבים את הארץ. משה שסבל מכאבי בטן עזים ואובחן כחולה אונקולוגי נזקק לניתוח דחוף אבל אף בית חולים מבתי החולים אליהם פנה משה לא הסכים לנתח אותו בגלל גילו ומצבו הרפואי המורכב: "כשמשה פנה אליי וראיתי כמה הוא רוצה ונלחם להמשיך לחיות החלטתי שאנחנו חייבים לעשות הכל כדי לעזור לו", סיפר ד"ר ביטרמן

משה שאובחן כחולה אונקולוגי הגיע למערך הכירורגי של כרמל שם הם נבדק בקפדנות ע"י מומחי המערך. כחלק מקבלת ההחלטה המורכבת האם לנתח את משה או לא, קיימו בכרמל התייעצות מולטי דיציפלינרית עם כל מומחי ביה"ח בהם, מומחי הרדמה וטיפול נמרץ, מומחים אונקולוגיים ומנתחים כירורגים בכירים ובתום התייעצות החליט ד"ר ביטרמן לקחת את הסיכון ושמשה יעבור את הניתוח. .

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משה הורד לחדר ניתוח שם ניתח אותו ד"ר ביטרמן בשיטה הלפרוסקופית בעזרתם של ד"ר ליבוביץ וד"ר דשקובסקי. הניתוח שהיה מורכב ערך ארבע שעות. לאחר יומיים בעודו מתאושש במחלקה בצורה מוצלחת מהניתוח הקשה, הפתיע צוות המחלקה את משה בבלונים ועוגת יום הולדת חגיגית לרגל יום הולדתו ה 100 שחל בדיוק באותו היום. כולם מחאו למשה כפיים ושרו לו יום הולדת שמח והוא התרגש עד דמעות והודה לצוות בברכות ותודה מעומק הלב.

"זה היה אתגר גדול מורכב ומיוחד לכולנו ואני שמח יחד עם כל צוות המערך הצלחנו לעמוד בו ולהחזיר את החיוך ושמחת החיים למשה. לנתח חולה בן 100 זו אינה משימה קלה ופשוטה כלל, יש כאן לא מעט סיכונים אבל אנחנו בכרמל לא מוותרים על אף חולה ואני שמח שלקחנו יחד ובגיבוי של כל ביה"ח את ההחלטה הנכונה והצלחנו להציל את משה". אמר ד"ר ביטרמן.

משה ששם משפחתו עלמני על שם המושב בו הוא חי, מושב עלמה שבגליל העליון, עבד שנים רבות כאיש אחזקה במפעל וולקן שבמפרץ חיפה, הוא אוהב לעשות ספורט וחובב כדורגל מושבע: "הסוד שלי לחיים ארוכים זה לעשות ספורט לא להתעצבן ולחייך תמיד", סיפר. .

משה שמחלים כעת בהצלחה מהניתוח נמצא כעת בתהליך מעבר למוסד רפואי שיקומי והוא מסכם ואומר: "אין לי מילים להודות לצוות המדהים של המחלקה ולבית החולים כרמל. יש כאן מלאכים בלבן, צוות סיעודי מיוחד שטיפל בי כל כך יפה שאין לי מילים להודות לכם , אני מברך את כל הצוות בחיים ארוכים וטובים ושתמשיכו תמיד לעזור לאנשים ולעשות רק טוב".

בן - 100 - ניתוח - יום הולדת
צילום: אלי דדון דובר בית חולים כרמל
בן - 100 - ניתוח - יום הולדת
צילום: אלי דדון דובר בית חולים כרמל
בן - 100 - ניתוח - יום הולדת
צילום: אלי דדון דובר בית חולים כרמל

Back to top button