מבזקיםרצועת עזה

צפו: מחבל חמאס תיעד את המוות של עצמו, צה"ל חיסל כרבע ממחבלי הארגון

סוכנויות הביון האמריקאיות מעריכות כי כוחות צה"ל חיסלו ברצועת עזה מתחילת המלחמה ב-7 באוקטובר 20% – 30% ממחבלי חמאס. כך דווח באתר ה"וול סטריט ג'ורנל".

בדיווח נטען כי המחיר ששילם עד כה ארגון הטרור חמאס מעיד על חוסנו לאחר חודשים של מלחמה, שגם לא עומד במטרה שהציבה ישראל והיא – השמדת הארגון. כמו כן האמריקנים גם מעריכים כי לחמאס יש עוד מספיק אמצעי לחימה כדי להמשיך לפגוע בישראל ובכוחות הישראלים בעזה במשך חודשים נוספים וכי הארגון מנסה לשקם את יכולותיו בחלקים מסוימים ברצועת עזה. כך על פי דוח מסווג של גורמים אמריקאים שאישרו את הפרטים.

ארה"ב העריכה כי לארגון הטרור היו בין 25,000 ל-30,000 לוחמים לפני המלחמה, בנוסף לאלפי כוחות משטרה וכוחות אחרים. ישראל העריכה גם שלחמאס היו 30,000 חמושים או יותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לצה"ל יש אומדן מעט גבוה יותר – על פי הערכות הוא חיסל כ-9,000 לוחמי חמאס בעזה מאז תחילת המלחמה יחד עם יותר מ- 1,000 ביום הטבח ב-7 באוקטובר, בהיקף של כ-30% מסך הכוח הלוחם של הארגון. וההערכה של ישראל לגבי מספר הפצועים של לוחמי חמאס שהוצאו לצמיתות מהקרב גבוהה בהרבה מזו של ארה"ב. גורמים ישראלים מעריכים כי כ- 16 אלף מחבלי חמאס נפצעו וכי כמחצית מהם לא ישובו לשדה הקרב. ארצות הברית מעריכה שבין 10,500 ל-11,700 חמושים נפצעו וכי רבים מהם עלולים לחזור בסופו של דבר לשדה הקרב.

כ-190 חיילים ישראלים נהרגו ברצועת עזה מאז תחילת המערכה הקרקעית של ישראל וכ-1,200 נפצעו, כך לפי נתוני צבא ההגנה לישראל.

בדוקטרינה הצבאית של ארה"ב, כוח קונבנציונלי שמאבד 25%-30% מלוחמיו ייחשב כלא יעיל ללחימה. אבל חמאס הוא כוח לא סדיר הנלחם במלחמת הגנה בסביבה עירונית צפופה ויש לו גישה למאות קילומטרים של מנהרות מתחת לעזה . זה מראה שהוא עדיין יכול להילחם, אבל ההפסדים "ממשיכים להפעיל לחץ נוסף על הרשת של חמאס", אמר גנרל הצבא בדימוס ג'וזף ווטל , שפיקד על פעולות צבא ארה"ב במזרח התיכון.

צפו בסרטון שפורסם ברשת אל-ג'זירה בו נראה מחבל שמתעד את ההרס, אך הוא למעשה תיעד את המוות של עצמו.

צילום: רשת אל-ג'זירה

Back to top button