בידורמבזקים

אלמוג בוקר: "המלחמה הסתיימה – ככה לא מנצחים ואין סיכוי שנחזור הביתה"

העיתונאי אלמוג בוקר מתח היום (שני) ביקורת חריפה על ראש הממשלה ושר הביטחון שאמר לעיתון "וול סטריט ג׳ורנל" כי כוחות צה״ל בצפון הרצועה יעברו בקרוב משלב התמרון העצים לביצוע פעולות מיוחדות והבהיר: "צריך לומר את האמת: המלחמה הסתיימה – עוברים למבצע."

בוקר כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "ראש הממשלה נתניהו יכול להמשיך להגיד 3 פעמים ביום: "לא עוצרים – עד שמנצחים", אבל הדברים של שר הביטחון גלנט ברורים: ישראל עוברת בקרוב "משלב התמרון העצים לביצוע פעולות מיוחדות". זאת סיומה של המלחמה. וזה קורה הרבה לפני שעמדנו במטרות שהצבנו לעצמנו: לא החזרנו את החטופים הביתה: 136 חטופים עוד בשבי חמאס. לא מוטטנו את חמאס: רקטות משוגרות מדי יום לשטח ישראל, וברצועה יש עוד אלפי מחבלים."

"ובינתיים ברצועה", הוסיף בוקר, "המקום שממנו יצאו המחבלים לטבח הכי אכזרי שהיה כאן, כבר חוזרים לשגרה. עוד ועוד סיוע הומניטרי נכנס לעזה, השוק בג׳בליה עובד כרגיל כאילו לא הייתה כאן מלחמה מעולם ועזתים כולל מחבלים מתחילים לנוע לצפון הרצועה.
הם חוזרים הביתה ואנחנו עוד תקועים במלונות. ככה – לא עומדים במטרות שהצבנו לעצמנו. ככה – לא מנצחים מלחמה. ככה- אין סיכוי שנחזור הביתה. היום יותר מתמיד: זה או אנחנו – או הם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון התייחס לפרסומים השונים ופרסם הודעת הבהרה: "צר לי כי היו מי שבחרו לעוות את דבריי בצורה מניפולטיבית. ‏כוונת הדברים היתה שהשיח על המעבר בין השלבים נועד ליצירת שפה משותפת בין הדרג הצבאי והמדיני ולא לטובת שיח ציבורי. ‏תושבי ותושבות אופקים ושדרות היו ועודם בראש מעייני."

אלמוג בוקר הוסיף הערב כי "דברים שצריך לקחת בחשבון לפני שממהרים להחזיר את תושבי שדרות הביתה: ב-8 הימים האחרונים, היה בכל יום ירי של רקטות לעבר העיר. סך הכל 46 רקטות ב-8 ימים. ועוד הערה קטנה: זה לא שתושבי שדרות לא יכולים להתמודד עם צבע אדום, הם עשו את זה 20 שנה. הם פשוט לא רוצים לחזור למציאות של לפני השבעה באוקטובר. מישהו יכול להאשים אותם?"

אלמוג בוקר
אלמוג בוקר. צילום: עדי אורני

Back to top button