בידורמבזקים

הפאדיחה מאחורי הקלעים: עובדת "עובדה" הגיעה אל ה"אביב" הלא נכון

אתמול (חמישי) בערב שודרה תוכניתה של אילנה דיין – "עובדה" בערוץ 12, בה נחשף מסמך "סודי ביותר" בן 27 עמודים שחובר באוגדת עזה בסתיו 2022 והופץ לכל צמרת אמ"ן, אשר תיאר באופן מצמרר את תמונת המודיעין שישראל שרטטה כשנה קודם לטבח הנורא שהתרחש ביישובי העוטף ב-7 באקטובר.

צפו: תוכנית עובדה ששודרה אמש (צילום: קשת 12)

אושיית הרשת יבגני זרובינסקי חשף מוקדם יותר היום את "מאחורי הקלעים" של התוכנית והפאדיחה הקטנה של עובדת תוכנית התחקירים שפנתה בהודעת וואטסאפ לקבלת תגובה מהרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי ואז גילתה בטעות ששלחה הודעה ל"אביב" אחר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אביב שלום, שמי שרית , מהתוכנית "עובדה". במסגרת כתבה שנשדר הערב ונוגעת למידע המודיעיני שקדם למתקפת ה-7 באוקטובר, נבקש את התייחסותך: כשנה לפני המתקפה, במהלך אוקטובר 2022 ובעת שאתה משמש רמטכ"ל, הופץ מסמך של מודיעין אוגדת עזה, ובו תיאור מפורט של תוכנית חמאס הכוללת פשיטה נרחבת לשטח ישראל תוך פריצת המכשול, תקיפת צוותי הכוננות וישובי העומק, והרג וחטיפה של אזרחים – כפי שהתממש ב-7 באוקטובר האחרון. מדוע למרות המידע שהונח בפני צמרת הצבא, לא גובשו תוכניות הגנה מספקות מפני האיום? ככל שתרצה להגיב, בבקשה העבר את תגובתך עד השעה 21.00." נכתב בהודעה שנשלחה לאביב האלמוני.

ארכיון. צילום: דובר צה"ל

"מה אני קשור?" השיב לה והוסיף, "אולי התבלבלת עם אביב כוכבי?" וזו ענתה לו "סליחה טעות".

לסיום כתב בהלצה: "אני טבח רב טוראי במילואים עוזר לך במשהו?"

אושיית הרשת יבגני זרובינסקי שיתף את ההתכתבות בין השניים וכתב: "שנים שאני גדל על זה ש״עובדה״ זו תוכנית תחקירים רצינית שעושה עבודה עיתונאית מעמיקה ואז הם פונים לכוכב הרשת אביב ראובן במקום לרמטכ״ל לשעבר אביב כוכבי לקבלת תגובה".

Back to top button