איראןמבזקים

איראן חושפת פרטים חדשים על "מתקפת הטרור" בבית הקברות בכרמאן

סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" דיווחה הערב (שישי) כי משרד ההסברה במדינה פרסם פרטים חדשים על המתקפה שאירעה בבית הקברות של העיר כרמאן בדרום-מזרח איראן במהלך טקס לציון יום השנה הרביעי לחיסולו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס לשעבר במשמרות המהפכה האיראניים.

בהודעת משרד ההסברה נמסר בוצע תחקיר ראשוני שמאשר כי מדובר במחבלים של דאעש ומתבצעות פעולות נוספות על מנת לחשוף את זהותם של משתפי פעולה אפשריים. וכך נכתב בהודעה: "תוך זמן קצר לאחר התקרית הקטלנית גילו שירותי המודיעין במדינה עקבות ראשונים של מחבלים של דאעש ועל מנת לזהות משתפי פעולה ותומכים נוספים של המחבלים וכן פושעים אפשריים נוספים, בשיתוף כל יחידות אבטחה: סוכנויות אכיפת החוק והמודיעין במדינה יישמו אמצעי מודיעין, טכניים ואבטחה נרחבים בפריסה ארצית. מתוך שני המחבלים המתאבדים, לאחד היה אזרחות טג'יקית וזהות המחבל השני טרם נקבעה סופית."

עוד נטען בהודעה כי גורמי המודיעין הצליחו לחשוף את החשודים שהובילו את המחבלים למדינה וסיפקו להם מגורים. "עם זיהוי גורמי הובלת המחבלים לארץ, בוצע בערב יום האירוע המבצע הראשון למעצר הגורמים הנ"ל. למחרת בבוקר זוהה בית המגורים ששימש את שני המחבלים ההרוגים בפאתי העיר כרמאן, וכן זוהו ונעצרו שני גורמים שתמכו בהם וסיפקו להם את מקום המגורים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד צוין כי שירותי המודיעין המשיכו במבצע מעצרים שתמכו בצוות הטרור ומקורביהם בשישה מחוזות במדינה ועצרו עד כה עוד תשעה חשודים.

בבית המגורים נתפס ציוד רב שעל פי החשד שימש את המחבלים שעלול להעיד על אפשרות הימצאות גורמים נוספים שתכננו להעביר חומרי חבלה ולהשתמש בהם במקומות נוספים. חלק מהציוד שנמצא במקום: שני אפודי נפץ, שני מכשירי קשר, שני מטעני נפץ, אלפי כדורים וחיווט שהוכן לאפודים וכמויות חומרי גלם נפיצים.

משרד ההסברה האיראני ציין כי ישנם עוד פרטים שטרם אושרו לפרסום הציבור. כמו כן פורסמו תמונות המחבלים המתאבדים וחלק מהציוד שנתפס.

כלי תקשורת באיראן דיווחו כי ב"מתקפת הטרור" נהרגו כ-211 בני אדם ועוד כ-143 נפצעו בשני פיצוצים שאירעו כאמור סמוך לקברו של קאסם סולימאני בעיר כרמאן.

על אף שאיראן מאשימה את ארה"ב וישראל במתקפה, לא נמצא שום קשר אליהן ודובר משרד החוץ האמריקני, מתיו מילר אמר כי "ארצות הברית לא הייתה מעורבת באירוע בשום דרך, ואין לנו סיבה להאמין שישראל מעורבת בו".

חומרי נפץ - איראן
חומרי נפץ שנתפסו. צילום: סוכנות הידיעות "פארס"
מחבלים מתאבדים
המחבלים המאבדים. צילום: סוכנות הידיעות "פארס"

Back to top button