חדשות הארץמבזקים

תלונה בועדת האתיקה נגד חה"כ אחמד טיבי – השווה את אזרחי ישראל לנאצים

חה"כ אחמד טיבי צייץ בחשבון ה-X (טוויטר) שלו ציוץ בו הוא כתב: "גם 70% מהגרמנים תמכו בפיתרון הסופי". ציוץ זה כוון לדבריו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שאמר: "למעלה מ70% מהציבור הישראלי תומכים היום בפתרון הומניטרי של עידוד הגירה מרצון של ערביי עזה וקליטתם במדינות אחרות".

לטענת ארגון זכויות האדם בצלמו חה"כ טיבי השווה את אזרחי ישראל לנאצים ובעקבות כך פנה הארגון בתלונה לועדת האתיקה של הכנסת בדרישה להעמידו לדין משמעתי באופן מידי והרחקתו מהכנסת.

במכתב התלונה כתב מנכ״ל בצלמו שי גליק: "מדובר בהשוואה הזויה עלובה ומקוממת. הפתרון הסופי היה רצח! של יהודים וכאן מדובר בהגירה מרצון של אוכלוסיות אויב. סמוטריץ מדגיש שמדובר בהגירה מרצון בשעת מלחמה אוכלוסייה שפתחה עלינו במלחמה. איך אפשר בכלל להשוות?".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד טען גליק: "במעשה זה השווה ח"כ טיבי את רוב אזרחי ישראל לנאצים. מה מרגישים משפחות חללי צה"ל שבנם נפל בעזה כאשר ח"כ קורא להם נאצים? מה מרגישים חיילי צה"ל שלוחמים כעת בשטח כאשר ח"כ בכיר קורא להם נאצי? אודה להעמדתו לדין משמעתי באופן מידי והרחקתו מהכנסת".

גליק מסר עוד: "טיבי תומך טרור ואדם אלים ופורע חוק. רק לפני שנה תועד טיבי חוטף עצור מידי השוטרים ומסייע לו להימלט ובעקבות כך נפתחה חקירה פלילית נגדו. מקומו של טיבי בכלא לא בכנסת, אך עד שייכנס לכלא על וועדת האתיקה להרחיקו מהכנסת".

טיבי - ציוץ
צילום: דוברות בצלמו
אחמד טיבי - ועדת העבודה והרווחה
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

Back to top button