חדשות הארץמבזקים

כתם חשוד כדליפת שמן בים אותר מול מתקן קצא"א באשקלון

בהמשך לדיווח שהתקבל היום (חמישי) במשרד להגנת הסביבה מחברת קצא"א אשקלון על איתור כתם החשוד כדליפה של שמן במרחק של כ-1.5 ק"מ מערבה מהחוף, היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה עורכת מאז שעות הבוקר סיורים ימיים וחופיים במרחב, לאיתור ולגילוי זיהום ים וחופים בשמן.

במהלך סיור ימי הבוקר איתרה היחידה מספר כתמים בצורת פס באורך של כ- 400 מטר מדרום וממערב לגן הלאומי אשקלון, במרחק של כחצי קילומטר מערבה מהחוף. הכתם נראה כפס עדין של שאריות שמניות מעורבב עם חומרים נוספים.

בסיורים שבוצעו בחופים בין נמל קצא"א ועד לצפון חופי אשקלון, לא נמצאו נחיתות של זיהום בשמן בחופים, ובחוף של הגן הלאומי נמצאה אמולסיה של חומר חשוד ונחיתות ספורות של זפת טרייה. המשרד לקח דיגומים מהאמולסיה בים ובאזור החוף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המודל הראשוני שערך המשרד הראה אפשרות כי מקור הכתם הוא בלב ים מאזור צפון מערבה למיקומו הנוכחי, ובכל מקרה נראה כי החומר שהה זמן מה בים. היחידה הימית של המשרד עדכנה את כל הגורמים הרלוונטיים עם קבלת הדיווח אתמול, בהם משרד הבריאות, רשויות מקומיות חופיות, רשות הטבע והגנים ומתקני ההתפלה באזור. עד כה לא נמצאו ממצאים שמניים ביניקת מי ים במתקנים.

היחידה הימית של המשרד להגנת הסביבה ממשיכה לייצר תמונת מצב ולערוך סיורים בים ובחופים לשם ביסוס הערכותיה הנוגעות לאירוע. המשרד להגנת הסביבה יבחן את האירוע ונסיבותיו, יפעל בהתאם לממצאים.

דליפה - שמן - ים - קצאא - אשקלון
צילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה
דליפה - שמן - ים - קצאא - אשקלון
צילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה

Back to top button