חדשות הארץמבזקים

"להחזיר מיד ללימודים את הסטודנט שמחה נגד תומכי טרור"

בוועדת החינוך של הכנסת נערך היום (שלישי) דיון דחוף בעקבות החלטת סמינר הקיבוצים להרחיק לצמיתות את הסטודנט עילי הררי לאחר שמחה בכנסת יחד עם מאות סטודנטים נגד המשך לימודיהן של תומכות טרור שלומדות הוראה בסמינר הקיבוצים.

הנהלת המכללה זימנה את הררי לשימוע וקבעה עונש חסר תקדים שמעולם לא הוטל בישראל הרחקה לצמיתות בלי אפשרות ערעור. בוועדה השתתפו 14 חברי כנסת מכלל הסיעות בכנסת קואליציה ואופוזיציה כאחד שהביעו מחאה חסרת תקדים בעניין ודרשו כי הררי יוחזר ללימודים מייד.

חה"כ מאיר כהן אמר: "14 שנה הייתי מנהל בית ספר מעולם לא נקטתי צעדים חסרי תקדים כאלה מול תלמידים ולא משנה איך ומה התבטאו".חה"כ אחמד טיבי התבטא אף הוא בסוגיה ואמר: "אני נגד הרחקתו של עילי או כל סטודנט בשל אמירות. מדובר בחופש הביטוי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חברי הכנסת ניסים ואטורי עמית הלוי ומשה סעדה דרשו מהמל"ג לפעול מול המכללה להחזרתו של הסטודנט ללימודים ולדברי נציג המל"ג עו"ד עומר גולן: "המל"ג הבהיר לוועדה שמדובר בצעד לא חוקי ולא ניתן למנוע ממנו את זכות הערעור חרף זאת המכללה מסרבת להחזיר את עילי או לאפשר לו לערער".

יו״ר הוועדה ח״כ טייב: לא יתכן שבעקבות אמירה של סטודנט בוועדת החינוך הוא ישלם מחיר אישי כבד של השהיה מהלימודים לצמיתות ללא יכולות ערעור. בנוסף לפגיעה בסטודנט עצמו, זו פגיעה חמורה בעבודת הכנסת. אם ישאר המצב שמוסד אקדמי לא יאפשר זכות ערעור על החלטות המוסד אנחנו נקדם חוק בנושא, אני קורא למל״ג לפעול מול הסמינר לביטול ההחלטה להשהות את הסטודנט עילי הררי.

עו"ד מיכאל ליטווק יועמ"ש בצלמו שייצג את עילי בדיון מסר: "מדובר בהתנהלות דורסנית ופוגענית מצד מכללה ששוכחת שהיא כפופה לחוקי מדינת ישראל ולמועצה להשכלה גבוהה.
אנחנו מתכוונים להגיש מידית עתירה להחזרת עילי הררי ללימודים ולבקש צו מניעה להחלטה ההזויה שפוגעת קשות ברכישת ההשכלה של עילי ויכולה להוביל לפגיעה משמעותית בחייו המקצועיים והכלכלים בעתיד".

עילי - הררי - סמינר - הקיבוצים - סטודנט - הורחק
צילום: דוברות בצלמו

Back to top button