חדשות הארץמבזקים

שר האוצר סמוטריץ': מברך על ההחלטה להוריד את הריבית

לאחר שורה של העלאות רבית במשק בשנה האחרונה, הוועדה המוניטרית בבנק ישראל הודיעה היום (שני) על החלטתה להוריד את הריבית ב-0.25 אחוז, לרמה של 4.5 אחוז.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "אני מברך על החלטת הנגיד ובנק ישראל להתחיל בהורדת הריבית במשק. המדיניות הפיסקלית האחראית שאנחנו מובילים בשנה האחרונה תרמה לירידת האינפלציה, וכעת הורדת הריבית משרתת את הצורך לסייע לצמיחת העסקים והמשק במקביל למלחמה. נמשיך בעזרת השם להוביל את הכלכלה הישראלית באחריות ובמקצועיות ונכין את הקרקע לחזרת המשק הישראלי למסלול צמיחה מואץ".

יושב ראש ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני מסר בעקבות ההחלטה: "אני שמח על ההחלטה להוריד את עלות האשראי. חודשים ארוכים שאנו נאבקים על כך, מה שככל הנראה הואיל בסופו של דבר להגיע לכך שהוועדה המוניטרית בבנק ישראל ראתה יעד להורדת הריבית שתקל על משפחות רבות בתשלומי המשכנתה ובתשלומים נוספים. נמשיך לפעול להוריד עוד את עלות האשראי לטובת אזרחי ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר ברך גם הוא על הורדת הריבית ואמר: "מדובר בצעד נכון, שיעזור לכלכלה הישראלית לצלוח את השלכות המלחמה. בחודשים האחרונים כל המדדים הכלכליים הצביעו על כך שרצוי וצריך לשנות מגמה ולהפחית את הריבית. כעת, כשהצעד נעשה, הוא יקל משמעותית על העסקים ומשקי הבית בישראל, ויפחית להם את היקף התשלומים".

ריבית - משק - בנק ישראל
אילוסטרציה. צילום: בנק ישראל

Back to top button