מבזקיםפוליטי / מדיני

נציגי המשפחות בכנסת: "עוטף עזה לא יחזור אם החטופים לא יחזרו"

נציגי משפחות החטופים, נשאו לפני זמן קצר (שני) דברים בפתח דיון ועדת החוקה על הצעת חוק להצהרת אמונים נוספת לדיפלומטים. לאחר דבריהם יצאה הוועדה להפסקה של מספר דקות.

אסתר, אמו של יגב הנמצא בשבי סיפרה כי "יגב נחטף מהבית שלו בנירים יחד עם אשתו, מהמקום שחשבו שזה המקום המוגן שלהם, לשמחתנו רימון חזרה במתווה הקודם אבל יגב נשאר. דיברתי קודם עם שר החוץ והסברתי לו שלא יצאנו מה7.10 אני עדיין חייה את היום הנורא הזה, הבנתי תוך דקות שהמצב שלנו השתנה, לקח לי כמה שעות להבין שהבן שלי בין החטופים ומאז אין לי יום ואין לי לילה".

אמו של יגב הוסיפה: "אני דורשת להחזיר אותם, לא יודעים מה קורה איתם. אני מקווה שמי שיושב פה דיבר עם החטופות שחזרו כדי להבין כמה דחוף להחזיר אותם, תעשו כל מאמץ לעזור לנו. עוטף עזה לא יחזור אם החטופים לא יחזרו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מירב לשם גונן, אמה של רומי החטופה בעזה: "היה לי ברור כשאני באה לפה שיהיה פה משהו שיזכיר את החטופים והעציב אותי שאין פה את תמונות החטופים. הם צריכים להיות נוכחים בתמונות שלהם בכל וועדה ובכל רחבי הכנסת. מובן מאליו שמדינה אחראית לתושבים שלה ולביטחון שלהם ואנחנו כשלנו, זה מובן מאליו שהם אמורים לחזור בריאים בגוף ובנפש. עוד הדגישה מירב: ״מבקשת ממי שיש לו את היכולות שיעזור להחזיר אותם, לא חגגנו אתמול את השנה החדשה. החגיגה שלנו הייתה הטילים של חמאס מעל כיכר החטופים".

אודי גורן בן דודו של טל גורן שגופתו בעזה אמר כי "רק לפני שלושה שבועות הפסקנו לחכות שטל יחזור לאשתו אנחנו מחכים לארון שלו. כל המילים מאבדות משמעות מאז ה7.10. הייתה לי הזכות להשתתף במשלחת של משרד החוץ לאיחוד האירופי מודה על העבודה הטובה שנעשתה יש שני צדדים למטבע הזה, אנחנו מתחייבים למדינת ישראל יהודית ודמוקרטית אבל מהצד השני מדינת ישראל מתחייבת לנו. אנחנו ביום ה-87 והם עדיין לא חזרו. רובנו אזרחים יצרנים, לגמרי חותמים על ההצהרה הזאת, היו לא מעט אנשים שהאמינו בהצהרה והלכו הרבה מעבר. הם שמו את חייהם בכפם והצילו מאות אנשים. מדינת ישראל לא גומלת להם על ההקרבה הבלתי נתפסת, שני אנשים שעמדו מול 30 מחבלים והצילו את הקיבוץ עד שצה״ל הגיע. לא מעניין אותנו מי אחראי ל-7.10, אבל מה-8.10 רק הממשלה אחראית. אתם אחראים להחזיר אותם. אנחנו מתקרבים ל-100 ימים והם עדיין לא פה איתנו".

צילום: דוברות הכנסת
צילום: דוברות הכנסת
צילום: דוברות הכנסת

Back to top button