חדשות הארץמבזקים

ישראל פתחה את שנת 2024 עם מטח רקטות לעבר ערי המרכז והשפלה

את שנת 2024 פתח הלילה (שני) בחצות מטח רקטות של לפחות 27 שיגורים מרצועת עזה לעבר ערי השפלה, הדרום ומרכז הארץ. אזעקות נשמעו בשדרות, מועצה אזורית שער הנגב, ראשון לציון, בת ים, מודיעין, גדרה, נס ציונה ויישובים רבים נוספים באזור. מערכות כיפת ברזל יירטו 18 שיגורים ו-9 נפלו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים או נזק.

גדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס נטלו אחריות לירי והוסיפו כי "הצצנו את העיר תל אביב ופרבריה במטח רקטות M90 בתגובה למעשי הטבח הציוניים באזרחים."

בתגובה צה"ל תקף במהלך הלילה באמצעות כלי טיס וארטילריה מספר יעדי טרור במרכז ובצפון הרצועה. על פי דיווחים מרצועת עזה התקיפות התמקדו באזור ג'באליה ושכונת א-תופאח בצפון רצועת עזה כשבמקביל בוצעה גם הפגזה ארטילרית לעבר מרכז ח'אן יונס בדרום הרצועה ומחנות בורייג' ואל-מגאזי במרכז רצועת עזה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ירי הרקטות המשמעותי הלילה מספק עוד הוכחה למערכת הביטחון כי היכולות של חמאס בשטח עדיין קיימות על אף התקיפות המאסיביות שנמשכות כבר 86 ימים ברציפות. לארגון הטרור חמאס יש בורות שיגור מתחת לאדמה, חדרי פיקוד ושליטה שממשיכות לתפקד ועל צה"ל לאתר אותם ולהשמידם.

רק אתמול דווח ביומן הבוקר בגל"צ כי גורמים בצה"ל מעריכים שלא יהיה ניתן לצמצם לאפס את ירי הרקטות מרצועת עזה לישראל. לדברי אותם גורמים גם אם המלחמה תסתיים בהשגת היעדים שהציב הדרג המדיני לצה"ל, הם מעריכים שמתווים של "מפגע בודד" של ירי פצמ"רים לעבר העוטף עדיין יוכל לצאת אל הפועל. "גם בעוד שנתיים – יכול להיות שתושבי עוטף עזה ישמעו אזעקות צבע אדום", צוטט קצין בכיר בצה"ל.

מבלים הלילה בתל אביב עם פתיחת השנה האזרחית החדשה
ירי הרקטות הלילה מרצועת עזה לעבר ערי ישראל
בכתבה זו נעשה שימוש במדיה לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected] או בוואטסאפ

Back to top button