חדשות חוץמבזקים

המתקפה ה-23: הצי האמריקני יירט טילים שנורו לעבר ספינה בים האדום

מרכז הפיקוד של ארצות הברית הודיע הבוקר (ראשון) כי אמש בסביבות השעה 19:30 דיווחה ספינת תובלה של חברת מארסק (MAERSK HANGZHOU) על כך שנפגעה מטיל בים האדום. הספינה בבעלות סינגפורית ביקשה סיוע וספינות המלחמה של הצי האמריקני USS Gravely ו- USS Laboon הגיבו לקריאות הסיוע של הספינה.

ה-USS Gravely יירט שני טילים בליסטיים נגד ספינות שנורו מאזורים בשליטת החות'ים בתימן לעבר הספינות. על פי הדיווחים, הספינה המשיכה בדרכה ולא דווח על נפגעים בקרב אנשי הצוות שהיו על הסיפון.

מדובר במתקפה הבלתי חוקית ה-23 של החות'ים על ספינות שילוח בינלאומי מאז ה- 19 בנובמבר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתוך כך, שר ההגנה האמריקני לויד ג'יי אוסטין השלישי שוחח עם עמיתו, מזכיר ההגנה של בריטניה גרנט שאפס, ודן עמו בהתקפות הבלתי חוקיות של החותים על ספנות בינלאומית בים האדום. שניהם ציינו כי התקפות אלו מפרות את חופש הניווט המוגן בחוק הבינלאומי ומאיימות על אזרחים של מספר מדינות.

שניהם הדגישו שההתקפות אינן מקובלות ומערערות באופן עמוק את הסדר המבוסס על כללים בינלאומיים. ההשפעה המתמשכת של ההתקפות הללו על המסחר העולמי מסכנת את תנועת המזון, הדלק והסיוע ההומניטרי שהינו קריטי ברחבי העולם. השר אוסטין ציין שההתקפות האלה מהוות בעיה בינלאומית משמעותית הדורשת פעולה קולקטיבית.

Back to top button