מבזקיםצבא וביטחון

הגרי: "אנו עדים לידיעות כוזבות על מצב החטופים, אל תוסיפו לכאב האינסופי"

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי התייחס הערב (שישי) בהצהרתו לנושא החטופים המוחזקים ברצועת עזה ואמר כי "בימים האחרונים אנחנו נחשפים לעוד ועוד עדויות קשות של החטופים ששבו הביתה. ליבנו יוצא אליהם ומבקש לחבק אותם ובעיקר את החטופים שעדיין מוחזקים בעזה. בערב שישי זה אני רוצה לפנות אליכם, החטופות והחטופים בעזה – אנחנו חושבים עליכם כל הזמן, וזוכרים כל הזמן את החובה המוסרית שמוטלת עלינו להשיב את כולכם הביתה."

תא"ל הגרי גם ביקש להימנע מהפצת מידע לא מבוסס ברשתות החברתיות שמתפרסם ביממה האחרונה ואמר כי "לאחרונה אנחנו עדים ביתר שאת לשמועות וידיעות כוזבות ברשתות החברתיות אודות מצבם של החטופים. מאחורי כל חטוף ישנם משפחה, חברים וקרובים שדואגים להם מאוד. הפצת שמועות ועובדות לא מבוססות פוגעת בהם ובנו. אל תעבירו מידע לא מהימן, תימנעו מלהוסיף לכאב האינסופי של משפחות החטופים."

על המשך הלחימה בעזה אמר דובר צה"ל: "בעזה אנחנו ממשיכים להפעיל את כל הלחץ הצבאי של צה"ל על החמאס. בדרום עזה – בחאן יונס, במרכז הרצועה – במחנות המרכז וחירבת אח'זעה, בצפון הרצועה – בדארג' תו פאך. אנחנו פועלים גם במרחב שסמוך לגבולות של היישובים, אנחנו פועלים בחירבת אח'זעה ממנה יצאו המפגעים לטבח בניר עוז. נמשיך לפעול הנחישות בכל המרחב הזה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דובר צה"ל הגרי התייחס גם ללחימה בצפון והמשך חילופי האש עם חיזבאללה והבטיח כי המצב לא יחזור להיות כפי שהיה לפני המלחמה, "בגבול הצפון השלמנו ביומיים האחרונים שורת תקיפות נרחבת באמצעות מטוסי קרב, טנקים וארטילריה של מטרות חיזבאללה, המטרות האלו נתקפו בכל שטח לבנון, בהן עמדות שיגור, מתחמים צבאיים, ותשתיות טרור. בנוסף תקפנו חוליות מחבלים והרגנו מחבלים, גם בשטח וגם מפקדות במרחב הכפרים עיתא א-שעב ורמיה שבדרום, שמהם בוצע ירי לעבר יישובי הצפון. אנחנו ממשיכים לבצע תקיפות עצימות ולפגוע בפריסה של חיזבאללה שהייתה סמוך לגבול הצפון – היא כבר לא נראית כפי שנראתה בשישה באוקטובר והיא לא תשוב להיראות אותו הדבר, דרום לבנון לא יהיה כשהיה."

תא"ל הגרי הבהיר: "אנחנו פועלים בנחישות מול כל איום, ולא נאפשר חזרה למציאות שלפני השבעה באוקטובר. נדאג להבטיח ביטחון ותחושת ביטחון לפני שנאפשר לאזרחים לחזור חזרה לגבול הצפון ולגבול הדרום."

דובר צה"ל התייחס גם לפיגוע שאירע מוקדם יותר היום בהר חברון ואמר: "ביהודה ושומרון, מחבל ביצע היום פיגוע דריסה סמוך לעמדה צבאית בצומת אדוריים. לוחמי צה"ל חיסלו את המחבל. לוחם צה״ל נפצע באורח קשה וארבעה לוחמים נוספים באורח קל ובינוני. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחותיהם עודכנו."

"גם בשבת הזו, עשרות אלפי משרתים מצה"ל מכלל מערכיו, בסדיר, בקבע ובמילואים, יאכלו ארוחת שישי יחד, זהו צבא העם. הם יאכלו אותה יחד בכל הגבולות ובתוך שטח רצועת עזה. אני מבקש לחבק את משפחותיהם שבבית, ולהביע לכולכן הערכה גדולה על העמידה שלכן בכל הקשיים, ויש הרבה קשיים, בחזית שבעורף." סיכם דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי.

Back to top button