חדשות חוץמבזקים

טורקיה: עצרנו 29 אנשי דאע"ש שתכננו פיגועים בבתי כנסת וכנסיות באיסטנבול

הרשויות בטורקיה דיווחו היום (שישי) כי עצרה לפחות 29 חשודים במבצע תחת השם "גיבורים 37" על רקע מידע מודעיני שסיפקו גורמי הביטחון במדינה לקראת חגיגות השנה החדשה.

על פי הדיווחים, "המודיעין הטורקי (MIT) קבע כי מג'בל אל-שווואיהי, קצין המודיעין הראשי של חטיבת סלמאן-א פאריסי (קבוצת דאע"ש בטורקיה) ומוחמד חלף איברהים תכננו תקיפה נגד בתי כנסת וכנסיות. עבדאללה אל ג'ומיאלי, תכנן לתקוף את שגרירות עיראק באנקרה. כלל 29 החשודים שנעצרו נלקחו למעצר אחרי שכוחות גדולים פשטו באופן מתואם על תשעה מחוזות ברחבי המדינה. הרשויות תפסו בין היתר שלל חומרים דיגיטליים. שלושה אנשי דאע"ש סיפקו מידע מפורט לשלטונות טורקיה לגבי גיוסם, פעילותם בסוריה ובטורקיה".

שר הפנים של טורקיה, אלי ירליקאיה אמר: "המאבק שלנו נגד ארגוני הטרור ומשתפי הפעולה שלהם יימשך בנחישות. בתיאום המודיעין הטורקי והמנהלת הכללית של המודיעין והביטחון במחלקה ללוחמה בטרור, איתרנו חברי ארגון של דאע"ש הפועלים בטורקיה שנקראים "גדוד סלמן-אי פאריסי". הם מבצעים פעילות סיור נגד בתי יהודים ונוצרים ומקומות פולחן באיסטנבול. במבצע "HEROES-37", שבוצע בו-זמנית ב-9 כתובות: באנקרה, Balıkesir, Bolu, Düzce, Kırşehir, Konya, Sakarya ו- Samsun ובסיסם באיסטנבול נעצרו החשודים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף שר הפנים של טורקיה: "אני מברך את חברי ה-MIT וקציני המשטרה שלנו שארגנו את המבצעים. למען השלום, האחדות והסולידריות של האומה שלנו, לא נסבול אף טרוריסט. נמשיך במאבקנו ללא הפרעה עם המאמצים העולים של כוחות הביטחון שלנו".

סוכנות הידיעות הטורקית, אנאדולו ציינה כי בין כל החשודים ישנם שלושה לוחמי דאע"ש בכירים שבין היתר התוכניות שלהם כללו גם התקפה על שגרירות עיראק באנקרה.

למרות שקבוצת הטרור (דאע"ש) הובסה ברובה, חלק מלוחמי דאע"ש נותרו מסתתרים באזורים נידחים של סוריה ועיראק, מהם הם ממשיכים לבצע תקיפות.

טורקיה ממשיכה להיות מוקד לפעילות טרור ובעבר סבלה מהתקפות קטלנית, שביניהם הפיגוע שאירע ב-1 בינואר 2017 שמועדון לילה במהלך חגיגות השנה החדשה בו נרצחו 39 בני אדם. הרשויות בטורקיה הגבירו את פעולותיהן בשבועות האחרונים גם נגד לוחמי הכורדים זאת לאחר שפוצצו מטען חבלה סמוך לבנייני הממשלה באנקרה ב-1 באוקטובר.

Back to top button